عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

مثل مادر، مثل پزشک

  فایلهای مرتبط
مثل مادر، مثل پزشک

فوت و فن کار در شیرخوارگاه

تقریباً اکثر آدمها میدانند که نگهداری از یک بچه زیر دو سال چقدر سخت است و شاید در شیرخوارگاه، بهخاطرتعداد بچهها، این کار دشوارتر هم باشد. بسیاری از ما کار با نوزادان و کودکان را دوست داریم، اما از چم و خمهای رفتار با آنها بیخبریم. بعضی مهارتهایی را که باید در کار با نوزادان داشته باشیم، از زبان یکی از مربیان شیرخوارگاهها میخوانیم.

 

فوت اول

در شیردهی نظم داشته باشیم

مهمترین نکته این است که ما باید شیردادن به بچهها و خواباندن آنها را با «نظم» پیش ببریم. یعنی در «یک ساعت مشخص» به همه بچهها شیر بدهیم و در یک زمان مشخص همه را بخوابانیم و قبل از فرارسیدن ساعت شیردهی، آماده باشیم.

اگر قرار باشد بدون الگویی منظم به بچهها شیر داده شود، مثلاً ساعت 9 به دو نفر و ساعت 10 به سه نفر و ساعت 11 به یک نفر، ممکن است فراموش کنیم به کدام کودک شیر داده و به کدام ندادهایم. شاید به بعضیها اصلاً شیر ندهیم و بعضیها چند بار شیر بخورند!

 

فوت دوم

به رفتار بچهها دقت کنیم

مربی باید به رفتار بچهها دقت کند. این کار باعث میشود منظورشان را از گریهکردن بفهمد. او باید صدای بچهها را بشناسد تا وقتی که بیرون از اتاق است و صدای گریه میشنود، بتواند تشخیص دهد این صدا مال کدام یک از بچههاست. فهمیدن شخصیت و عادتهای بچهها باعث میشود وقتی بچهای گریه میکند، بدانیم گرسنه نیست و بیخودی به او شیر ندهیم.

 

فوت سوم

وابستگی ایجاد نکنید

نباید طوری رفتار کنیم که بچهها به ما وابسته شوند. اگر زمان خواب کمی گریه میکنند و میدانیم مشکلی ندارند و صرفاً میخواهند بازی کنند، بهتر است چند دقیقه به آنها بیتوجهی کنیم تا بدانند کسی نیست با آنها بازی کند و بعد هم بخوابند. ولی اگر بخواهیم با بچه بازی کنیم، او را بد عادت میکنیم. بچه فکر میکند میتواند با گریهکردن به هر چه دلش میخواهد برسد. اگر هم او را وابسته خودمان کنیم، به محض اینکه مربی یا شیفتش عوض شود، کودک بسیار اذیت خواهد شد.

 

 

 

فوت و فن کار در عطاری

از گذشتههای بسیار دور تا به امروز، استفاده از خاصیت دارویی گیاهان در ایران رواج داشته و تنوع گیاهان دارویی موجود در کشور نیز به این کار رونق بخشیده است. به دلیل اهمیت طب سنتی و عطاری، ما نیزاز طریق همصحبتی با خانم شکوفه سرابی، عطار باتجربه، به جستوجوی فوت و فن آن پرداختیم.

 

فوت اول

گذراندن دورههای متعدد

افرادی که به این رشته علاقهمند و طالب پیشرفت در آن هستند، باید علاوه بر فروش داروهای گیاهی، به انواع مزاج نیز اشراف کامل داشته باشند. داشتن این مهارت مستلزم طی دورههایی آموزشی مثل مزاجشناسی است که به ما آموخته میشود از طریق مشاهده چهره و اندام شخص، مزاج و غلبهای را که بر آن شده است، تشخیص دهیم. یا زبانشناسی، تشخیص بیماری از روی زبان را ممکن میکند.

 

فوت دوم

شناخت دقیق انواع داروها و بیماریها

برای کار در عطاری، داشتن اطلاعات بسیار بالا در مورد داروها و بیماریها ضروری است، چرا که این کار بهطور مستقیم با جان افراد سر و کار دارد و کوچکترین خطا ممکن است به رسیدن آسیب جدی به اندامهای بدن منجر شود. مثلاً تجویز دارچین برای کسانی که فشارخون دارند، خطرناک است و ممکن است باعث سکتههای مغزی و قلبی شود.

 

فوت سوم

پیگیری بیماران بعد از دادن دارو

حتماً بعد از دادن مشاوره و فروش دارو باید با بیمار در تماس بود و از روند درمان آگاهی کامل داشت تا در صورت بروز مشکل، به حل آن پرداخت. مثلاً میتوانیم برای سهولت کارمان از مشتریان بخواهیم شرح حال خود را در فضای مجازی برایمان بفرستند یا برایمان عکس بگیرند. در ضمن، اگر به موردی برخوردیم که درمان آن از توانایی ما یا طب سنتی خارج بود، صادقانه به بیمار بگوییم و برای زمان و هزینه مراجعهکنندگان احترام قائل شویم.

۳۶۳
کلیدواژه (keyword): رشد هنرجو، میز مهارت
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید