عکس رهبر جدید

هفت نکته طلایی در کار تیمی

  فایلهای مرتبط
هفت نکته طلایی در کار تیمی
مهارت‌های کار تیمی، کیفیت‌ها و قابلیت‌هایی هستند که امکان فعالیت و همکاری بهتر را در زمان گفت‌وگوها، پروژه‌ها، نشست‌ها و دیگر فعالیت‌های کاری فراهم می‌کنند. شکل‌گیری مهارت‌های کار تیمی بستگی دارد به قدرت افراد در برقراری ارتباط مؤثر، حضور زنده و مؤثر در گفت‌وگوها، مسئولیت‌پذیری و صداقت. موارد بیان‌شده در این اینفوگرافیک می‌توانند در تقویت توانایی‌های کار تیمی مؤثر باشند.

معاشرت

قدرت معاشرتِ روشن و کارآمد، نوعی توانایی حیاتی در کار تیمی است. در همکاری با دیگران، درمیان‌گذاشتن فکرهای مرتبط، ایده‌ها و اطلاعات کلیدی با آنان، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. توانایی‌های معاشرتی بسیاری وجود دارند که می‌توانند شامل مهارت‌های کلامی و غیرکلامی باشند.

 
حس مسئولیت

مسئولیت‌پذیری یکی از ویژگی‌هایی است که به بهبود کیفیت کار تیمی کمک می‌کند. همچنین، فهم متقابل همکاران، وظیفه‌ای که بر عهده هر عضو از گروه قرار داد و تلاش اعضای گروه در تکمیل و به ‌سرانجام‌رساندن کار در زمان مشخص‌شده، اهمیت بالایی دارد.

 
همکاری

کار تیمی شکل گرفته است تا گروهی از افراد، با توانایی‌ها و استعدادهای گوناگون و متنوع، بتوانند در کنار یکدیگر برای رسیدن به هدفی مشترک کار کنند. فعالیت در کنار یکدیگر، اشتراک‌گذاری ایده‌ها، و تقویت و حمایت از یکدیگر، برای رسیدن به حالتی خوب و قوی از یک تیمِ کاری، بسیار حیاتی است.

 
صداقت

دستیابی به صداقت و شفافیت کامل در کار ممکن است به این معنی باشد که اعضای گروه مجبور باشند در کار با اختلاف نظرها و مواردی مانند ارائه یک خبر ناگوار در مورد روند انجام کار روبه‌رو شوند. برای هر تیم کاری، ایجاد اعتماد بدون صداقت و شفافیت می‌تواند کاری بسیار دشوار باشد. بدون شفافیت کار تیمی از کارآمدی لازم به دور خواهد ماند.


گوش شنوا

همچون معاشرت، گوش شنوا می‌تواند به ایجاد صداقت و فهم متقابل بین همکاران منجر شود. گوش شنوا به معنی تمرکز مشتاقانه بر افراد در زمان به ‌اشتراک‌گذاری ایده‌ها، افکار یا احساسات آن‌هاست. پرسش‌های مرتبط با موضوع می‌توانند ارتباط عمیق‌تری ایجاد کنند.


همدلی

داشتن همدلی با همکاران باعث خواهد شد درک بهتری از انگیزه‌ها و احساسات آن‌ها به دست آید. تخصیص زمان به گوش‌دادن و فهم افکار دیگران، کمک خواهد کرد ارتباط و معاشرت به روش صحیح صورت گیرد.

 
هوشیاری

در کار تیمی، تقویت هرروزه توانمندی برای آگاهی از پویایی‌های گروه بسیار مفید است. با هوشیاری می‌توان از به انحراف کشیده‌شدن فعالیت‌های گروهی جلوگیری کرد. هوشیاری باعث می‌شود افراد با توانایی‌ها و استعدادهای خاص برای مشارکت‌کردن، احساس راحتی کامل داشته باشند.


۳۹۹
کلیدواژه (keyword): رشد مدرسه فردا،اندیشه،کار تیمی،کار گروهی،مهارت های کار تیمی،ارتباط مؤثر،مسئولیت پذیری،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید