عکس رهبر جدید

روی خوش استرس

 ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
  فایلهای مرتبط
روی خوش استرس

- نام کتاب: روی خوش استرس: حقایقی درباره مفید بودن استرس و چگونگی مسلط بودن بر آن

- مؤلف: کلی مک گنیگال - مترجم: مریم آقایی

- ناشر: ترانه پدرام - سال چاپ: ١٣٩٦ - تعداد صفحات: ٣٦٢

 

آیا استرس میتواند مفید باشد؟ اگر جوابتان منفی است، این کتاب را بخوانید تا با دلایل اهمیت استرس آشنا شوید. اگر هم پاسختان مثبت است، این کتاب را بخوانید تا با روشهای تسلط بر استرس آشنا شوید.

کلی مکگانیگال در این کتاب سعی کرده است علاوه بر ارائه تعریفی بهروز از استرس، تأثیرات مثبت و منفی آن بر انسان را نیز برشمارد. او با ترکیب تحقیقات جدید و جالب درباره انعطافپذیری و طرز فکر، اثبات میکند که تحت فشار قرار گرفتن، آنقدرها هم برای شما بد نیست. در حالیکه اعتقاد دارد استرس برای شما مضر است، اما در واقع فایدههای زیادی هم دارد؛ از تمرکز و انرژی بیشتر گرفته تا تقویت روابط شخصی.

نکته قابل توجه این است که برای این کار، به جای استناد به فرضیههای نظری، به پژوهشهای تجربی روی آورده و براساس آنها به این نتیجه رسیده است که بیش از خود استرس، این چگونگی برداشت فرد از استرس است که نحوه تأثیر آن را بر سلامت انسانها تعیین میکند.

مکگنیگال به شما نشان میدهد، وقتی استرس دارید، چگونه میتوانید خود را پرورش دهید و توانایی طبیعی مغز را برای یادگیری از تجربههای چالشانگیز فعال کنید. کتاب روی خوش استرس هم عملی است و هم بسیار کاربردی، اما راهنمای خلاصشدن از استرس نیست، بلکه ابزاری است تا با درک، پذیرش و استفاده از استرس به نفع خود، بتوانید زندگی را دگرگون کنید.

 

در قسمتی از کتاب میخوانید

در سراسر این کتاب با دو نوع تمرین عملی مواجه خواهید شد: تمرین «تجدید نظر در مورد استرس» در بخش یک برای این طراحی شده است که شیوه تفکرتان درباره استرس را تغییر دهد. میتوانید از آنها بهصورت نوشتاری یا هر نوع دیگری که به کار شما میآید، استفاده کنید. ممکن است وقتی روی تردمیل هستید یا کار میکنید یا حتی وقتی دارید با اتوبوس به محل کار میروید، به موضوع فکر کنید و ....

این تمرینها همانطور که کمک میکنند در مورد استرس طور دیگری فکر کنید، شما را تشویق میکنند درباره نقشی که استرس در زندگیتان بازی میکند، از جمله در رابطه با اهداف و ارزشهای مهمتان، تأمل کنید.

 تمرینهای «تبدیل استرس» در بخش دوم، یک مجموعه راهبرد آنی در لحظات استرس و نوعی خوداندیشی است که کمک میکند با چالشهای ویژه زندگیتان مقابله کنید. اینها به شما کمک میکنند وقتی احساس اضطراب و ناامیدی، عصبانیت یا درهم شکستگی میکنید، به انرژی ذخیره قدرت و امیدتان مراجعه کنید. این تمرینها براساس شیوهای هستند که من اسم آن را «تغییر ذهنیت» گذاشتهام؛ یعنی تغییر نحوه تفکر شما درباره استرسی که در حال تجربه آن هستید. این تغییر ذهنیت میتواند پاسخ فیزیکی شما را تغییر دهد، نگرش شما را عوض کند و برای فعالیت ایجاد انگیزه کند. به عبارت دیگر، این تمرینها اثری را که استرس در زمان اضطراب روی شما میگذارد تغییر میدهد. این تمرینها بر پایه مطالعات علمی هستند. آنها را امتحان کنید و ببینید چه کار میکنند.

 

معرفی کتاب 2

۳۱۸
کلیدواژه: رشد مدرسه فردا، معرفی کتاب،روی خوش استرس،کنکور،اضطراب امتحان،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید