عکس رهبر جدید

مهدکودک حیوانات

مهدکودک حیوانات

عنوان فیلم: مهدکودک حیوانات (قهرمان کوچک)

کارگردان: کاوه کنعانی

تکنیک: پویانمایی (انیمیشن) دوبعدی

مدت‌زمان فیلم: 9 دقیقه

گروه مخاطب: دانش‌آموزان دوره‌های اول (اول، دوم، سوم) و دوم ابتدایی (چهارم، پنجم، ششم)

زمان پیشنهادی اجرای فعالیت یادگیری: 45 دقیقه

فرایند اجرای فعالیت آموزشی: قبل و پس از نمایش

 

خلاصه داستان: در جنگل مهدکودکی وجود دارد که مختص حیوانات است و هر بار ماجرای جدیدی در آن رخ می‌دهد.

فرایند اجرا: قبل از نمایش

ابتدا روی تکه‌های کاغذ یا مقوا نقش‌هایی را بنویسید که در فیلم قهرمان کوچک وجود دارند و بین تعدادی از دانش‌آموزان کلاس توزیع کنید (برای اینکه دانش‌آموزان گله نکنند می‌توانید از هر نقش چند بار بنویسید تا به همه برسد). از دانش‌آموزان بپرسید: چه شغلی به آن‌ها افتاده است؟ از این شغل خوششان می‌آید یا نه؟ چرا؟

ادامه فرایند اجرا: بعد از نمایش

پس از نمایش فیلم سؤال‌های زیر را برای گفت‌وگو مطرح کنید:

● دریافت شما از این فیلم چیست؟

● هر کدام از حیوانات در بازی چه نقشی داشتند؟ چرا برخی از نقش خود خوش‌حال بودند و برخی ناراحت؟

● جوجو وقتی بابای مدرسه شد، چه کارهایی انجام می‌داد؟ آیا باز هم ناراحت بود؟ او چه کمکی به حیوانات دیگر کرد؟

● فکر می‌کنید چرا اسم این پویانمایی (انیمیشن) را قهرمان کوچک گذاشته‌اند؟

● حالا چشمان خود را ببندید و تصور کنید فردی که مدرسه، کوچه یا خیابان را تمیز می‌کند، چند روز بیمار شود و نتواند این کار را انجام دهد. مدرسه، کوچه و خیابان چگونه خواهد شد؟

● مشاغل دیگری را نام ببرید که در زندگی ما تأثیر زیادی دارند؟ ارزش این نوع شغل‌ها برای شما چقدر است؟ (نانوا، رفتگر، کارگر و ...)

● آیا ارزش مشاغل و شاغلان برای شما به میزان درآمد آن‌ها بستگی دارد؟ چرا بله؟ چرا خیر؟

● آیا ارزش مشاغل و شاغلان برای شما به میزان تحصیلات آن‌ها بستگی دارد؟ چرا بله؟ چرا خیر؟

فعالیت  تکمیلی

دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم یک جمله برای تشکر از افرادی بنویسند که چنین مشاغلی دارند. دانش‌آموزان پایه‌های سوم و چهارم متنی برای تشکر از افرادی بنویسند که چنین مشاغلی دارند.


۱۹۲۱
کلیدواژه (keyword): رشد کودک،معرفی فیلم،مهدکودک حیوانات،قهرمان کوچک،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید