عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

نیم رخ؛ من و آموزش و پرورش

نیم رخ؛ من و آموزش و پرورش

نویسنده: هادی عزیززاده

ناشر: مبتکران (۶۱۰۹۴۰۰۰-۰۲۱)

سال نشر: 1400

این کتاب خاطرات، مخاطرات و تأملات سی سال خدمت نویسنده در مسئولیت‌های گوناگون در آموزش‌وپرورش را دربر می‌گیرد. مطالب این کتاب 392 صفحه‌ای در دو بخش ارائه می‌شوند: بخش اول شامل گفت‌وگویی صمیمی و صریح با وی درباره فراز و نشیب‌های زندگی‌اش از کودکی، تحصیل، ورود به آموزش‌وپرورش و آغاز معلمی، حضور در ستاد وزارتخانه، و دوران مدیریتی است. در بخش دوم و پیوست کتاب نیز ده عنوان از مقاله‌ها، یادداشت‌ها و مصاحبه‌های منتخب این صاحب‌نظر تعلیم‌وتربیت که در طول سال‌های 65 تا 1390 درباره مسائل آموزش‌وپرورش ایران و جهان به نگارش درآمده و در مطبوعات کشور منتشر شده، آمده است.

بخش اول کتاب در قالب مصاحبه و گفت‌وگویی چالشی و خواندنی در 9 فصل ارائه شده است: «تجربه‌های کودکی و تحصیل در مدرسه؛ تحصیل در دانشگاه و تجربه معلمی؛ تجربه مدیرکلی آموزش متوسطه و ماجرای تغییر نظام؛ تجربه مدیریت مدرسه؛ تجربه دبیرکلی شورای عالی آموزش‌وپرورش؛ تجربه مدیریت دفتر منطقه‌ای آیسیسکو؛ تجربه معاونت مدیرکل آیسیسکو در مراکش؛ تجربه‌های دوران بازنشستگی و بعد از آن؛ تحلیل‌ها و توصیه‌ها.» در فصل نهم، این مدیر پیش‌کسوت به تجزیه‌وتحلیل و واکاوی مسائل آموزش‌وپرورش از جمله: تغییرات ساختاری در نظام آموزشی، حذف کنکور، طبقاتی‌شدن آموزش، شورای عالی آموزش‌وپرورش، تثبیت مدیران و شایسته‌سالاری، بودجه دولتی و ورشکستگی، تأمین و تربیت نیروی انسانی، ساختمان مدرسه، سند تحول، کرونا و آینده آموزش‌وپرورش پرداخته است.

در بخش دوم این کتاب، خوانندگان و علاقه‌مندان پیگیریِ مسائل آموزش‌وپرورش می‌توانند ده مطلب منتخب از مقالات، یادداشت‌ها و مصاحبه‌های مهندس عزیززاده را بخوانند.

چگونه می‌توان از خروج دائمی معلمان زبده از آموزش‌وپرورش جلوگیری کرد؟ مسائل جهانی آموزش‌وپرورش، تفکر درباره تحولات آینده آموزش‌وپرورش ایران، مشکلات پیش روی مجریان نظام جدید آموزش متوسطه، مدیریت نظام آموزش‌وپرورش در ایران و کشورهای پیشروی جهان، امتحانات و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در نظام‌های آموزشی جهان، برنامه‌ریزی درسی در نظام‌های آموزشی جهان، سخنی با اعضای شورای عالی آموزش‌وپرورش، نظام آموزش متوسطه را تبدیر باید، نه تغییر، و در نهایت، مدرسه‌محوری، تعریف، اهداف و الزامات، عنوان‌های مطالب پیوست کتاب هستند.



۱۰۱۵
کلیدواژه (keyword): رشد مدیریت مدرسه، معرفی کتاب،نیم رخ من و آموزش و پرورش
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید