عکس رهبر جدید

مزایای یادگیری سیار

  فایلهای مرتبط
مزایای یادگیری سیار

• تلاش برای ایجاد جوامعی بدون افراد بی‌سواد در شهرها و روستاها. زیرا ممکن است در کشورهای پرجمعیت و فقیر افرادی باشند که قادر به تهیه محیط‌های آموزشی، تجهیزات و امکانات زیربنایی نباشند و در نتیجه بی سواد بمانند. از سوی دیگر، فرصت تحصیلات عالی برای مردان و زنان خانه‌دار و فقیر مهیا می‌‌شود.

 

رفع مشکل نقص تدریس مربیان و مدرسان. زیرا در محیط یادگیری سیار، یادگیرندگان می‌توانند به استادان متعدد دسترسی داشته باشند و با این دسترسی‌ها یادگیری خود را عمق بخشند.

 

افزایش ارتباطات و مشارکت، به‌ویژه ارتباطات فرد به فرد. زیرا یادگیرنده یادگیری از طریق سیار، می‌تواند بدون محدودیت‌های آموزش حضوری، با افراد زیادی در سراسر جهان رابطه داشته و در ترویج یادگیری مشارکتی فعال‌تر باشد.

 

کاهش بحران خشونت و تبعیض در مراکز آموزشی. یکی از معضلات نظام‌های آموزشی، به‌خصوص در کشورهای در حال توسعه، وجود نابرابری‌های آموزشی است که با استفاده از یادگیری سیار تا حدودی این نابرابری‌ها کاهش می‌یابند. البته به شرط اینکه امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مورد نیاز در اختیار همه یادگیرندگان قرار گیرد.

 

حمایت از یادگیری مداوم و خود‌هدایت‌شده. زیرا در این نوع یادگیری می‌توان به مواد و محتوای یادگیری در هر زمان (هر موقع از روز و شب) و مکان (هر جای کره خاکی) دسترسی داشت. این دسترسی می‌تواند همیشگی نیز باشد.

 

تنوع و عمق بیشتر یادگیری. زیرا یادگیری از طریق صدا، تصویر، ویدئو و نظایر این‌ها ممکن می‌شود.

 

هزینه پایین دستگاه‌های زیرساختی سیار نسبت به سایر دستگاه‌های مورد استفاده در یادگیری حضوری، استفاده بهینه از زمان، انرژی و مدیریت بهینه آن‌ها. صرفه جویی در هزینه‌های یادگیرندگان (مثل هزینه حمل و نقل عمومی).

 

افزایش رغبت دانش‌آموزان به تحصیل و فضای مدرسه. با توجه به کیفیت متفاوت یادگیری سیار، تلفیق این نوع یادگیری با انواع دیگر یادگیری‌ها به لذت‌بخشی یادگیری دانش‌آموزان منجر می‌شود و در ادامه شوق یادگیری یادگیرندگان را بر می‌انگیزد.

 

منبع

1. احمدی، احمد (1393). بررسی اکتشافی توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای یادگیری سیار در آموزش نیروهای قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص). پایان‌نامه کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی. دانشگاه علامه طباطبایی تهران.

2. اخوان دردشتی، سید مهدی (1391). بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر پذیرش یادگیری سیار بر تصمیم به استفاده از آن توسط فراگیرندگان در دانشگاه اصفهان. پایان‌نامه کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی. دانشگاه اصفهان.


۱۱۸۷
کلیدواژه (keyword): رشد فناوری آموزشی، پرونده ویژه، یادگیری سیار،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید