عکس رهبر جدید

معلمی شغل انبیاست

  فایلهای مرتبط
معلمی شغل انبیاست
«معلمی شغل انبیاست»، امام خمینی (ره)

مقام معظم رهبری:

«نگاه به معلم باید همان نگاه اسلامی باشد که در آن، متعلم در مقابل معلم در اوج ادب، سپاسگزاری و خضوع قرار دارد و آحاد مردم نیز به‌معنای حقیقی برای معلم احترام و ارزش قائل‌اند.»

احترام به مقام معلم، احترام به علم و دانش است و جایگاه معلم تا آنجا بزرگ و ستودنی است که پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «اِنّی بُعِثتُ مُعلِّما».

در آموزه‌های دینی ما، احترام به معلم و استاد بسیار پررنگ و او از مقام ویژه‌ای برخوردار است. این جایگاه رفیع برای مقام معلم، ارزشی است که هم در قرآن کریم (در ماجرای حضرت موسی(ع) و حضرت خضر(ع)) و هم در روایات معصومین(ع) بر آن تأکید شده است.

امام سجاد (ع)، در باب حقوق معلم نسبت به شاگرد، می‌فرمایند: «حق کسی که عهده‌دار تعلیم توست، آن است که او را بزرگ شماری و مجلس او را سنگین بداری و نیکو به وی گوش فرا دهی و روی خود را بر او کنی و با او بلند سخن نگویی و کسی را که از او چیزی می‌پرسد، تو پاسخ ندهی و بگذاری که خود او پاسخ‌گو باشد و در مجلس او با هیچ‌کس به صحبت ننشینی و در محضر او بدگویی از کسی نکنی و اگر از او نزد تو بدگویی شد، از او دفاع کنی و عیب‌پوشش باشی و فضائل و مناقب او را آشکار کنی و با دشمنش هم‌نشینی نکنی و با دوستش دشمنی نورزی و ...»

بر شما دانش‌آموزان و دانش‌پژوهان عزیز است که از زحمات بی‌دریغ و دلسوزانه معلمان خود، به‌خصوص در شرایط فعلی که امکان قدردانی به‌صورت حضوری وجود ندارد، با ارسال پیام قدردانی کنید. هفته بزرگداشت مقام معلم را به همه معلمان دلسوز، صدیق و بزرگوارمان تبریک می‌گوییم و برای همه این بزرگان سلامتی، سربلندی و طول عمر باعزت خواستاریم.

***

در سالی که گذشت متأسفانه جامعه آموزش ریاضی ایران یکی از بهترین و فرهیخته‌ترین آموزشگران خود را از دست داد؛ دکتر غلامرضا یاسیپور که بنده 30 سال افتخار شاگردی ایشان را داشتم و ایشان از اولین شماره مجله «رشد برهان ریاضی متوسطه 2» عضو هیئت‌تحریریه مجله بود و با نوشته‌ها و مقالات ارزشمند و مفید خود چند نسل از دانش‌آموزان ایران اسلامی را ریاضی آموخت. مرحوم استاد یاسی‌پور که به زبان‌های انگلیسی و عربی تسلط کامل داشت، برای ما فقط معلم ریاضی نبود. ایشان معلم اخلاق، معلم عرفان و منطق، و معلمی دارای شخصیتی با ابعاد وجودی بسیار ارزشمند و والا بود و آثار به‌جا مانده از ایشان شاهد و گویای این مدعاست. روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد.




۱۴۱۶
کلیدواژه (keyword): برهان ریاضی متوسطه دوم، حرف اول،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید