عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

فیلمش کن

  فایلهای مرتبط
فیلمش کن
امروزه زمان مفید بعضی افراد، بیشتر از خواندن متن، به تماشای تصویر و فیلم‌ می‌گذرد. باورکردنی نیست، ولی واقعیت دارد که تقریباً 73 درصد از کل بازدید‌های آنلاین به تماشای ویدیو اختصاص دارند.

امروزه زمان مفید بعضی افراد، بیشتر از خواندن متن، به تماشای تصویر و فیلم‌ می‌گذرد. باورکردنی نیست، ولی واقعیت دارد که تقریباً 73 درصد از کل بازدید‌های آنلاین به تماشای ویدیو اختصاص دارند. یعنی از هر 100 نفری که در اینترنت مشغول‌اند، 73 نفر در حال تماشای یک ویدیو هستند. بنابراین، شما هم به این دنیای پربیننده، شگفت‌انگیز و پرسود ملحق شوید. یکی از بهترین، آسان‌ترین و محبوب‌ترین راه‌ها برای تبلیغ برند خود، ساخت و انتشار ویدیوهای جذاب است. بسیاری از افراد از ساخت ویدیو هراس دارند و آن را کار سختی می‌دانند، ولی برای شما و با دانستن اصول اولیه کار، آن‌قدرها هم ترسناک نخواهد بود.


نور مناسب

روشنایی خوب حیاتی است. سعی کنید ویدیو را در جایی که نور کافی دارد فیلم‌برداری کنید تا از ایجاد سایه‌های غیرضروری جلوگیری شود. در واقع، نورپردازی طبیعی، بهترین نتیجه را می‌دهد. پس در روزی ابری یا در ساعات طلایی (یک ساعت پس از طلوع و یک ساعت قبل از غروب آفتاب) در فضای باز فیلم‌برداری کنید. ولی اگر این امکان‌پذیر نیست، از نور طبیعی که از پنجره‌های بزرگ می‌تابد یا منابع اضافی مثل چراغ‌های رومیزی و ... استفاده کنید. فقط دقت کنید که سوژه خیلی به پنجره نزدیک نباشد.



مرکز کانونی

برای فیلم‌برداری باید کنترل کافی داشته باشید و تنظیمات مورد نظر خود را قفل کنید تا حین فیلم‌برداری تغییر نکنند. بیشتر تلفن‌های همراه مرکز کانونی (فوکوس) لمسی دارند. سوژه را روی صفحه نمایش گوشی لمس کنید تا مرکز کانونی و نوردهی قفل شود.



کیفیت صدا

اگر می‌خواهید ویدیوی شما خوب به نظر برسد، کیفیت صدا بسیار مهم است. میکروفون داخلی در اکثر تلفن‌های هوشمند، هم بی‌کیفیت است و هم جای نامناسبی قرار دارد. برای جلوگیری از ضبط سر و صدای غیرضروری محیط، بهتر است صدا همیشه با یک دستگاه ضبط خارجی (حتی با یک گوشی هوشمند دیگر) یا یک میکروفون ضبط شود. اگر می‌خواهید بعداً روی فیلم موسیقی بگذارید، کارتان راحت است.



ثابت ماندن

اگر نمی‌خواهید فیلم شما بلرزد یا تار شود، بهترین کار این است که تلفن خود را هنگام ضبط ثابت نگه ‌دارید. کوچک‌ترین حرکت هم باعث می‌شود ویدیو غیرحرفه‌ای به نظر برسد. از تثبیت‌کننده و سه‌پایه استفاده کنید. اگر این تجهیزات را ندارید، می‌توانید گوشی را به میز یا صندلی تکیه دهید.



قانون یک‌سوم

قرار‌دادن سوژه در مرکز تصویر، معمولاً اولین انتخاب دم‌دست است. مطمئن‌ترین راه، قانون یک‌سوم است.

یعنی طول و عرض تصویر را به سه قسمت مساوی تقسیم و به هم وصل کنید. بهتر است سوژه شما در یکی از محل‌های تقاطع این خطوط قرار گیرد.

اگر فردی در ویدیوی شماست، سعی کنید چشم‌های او در امتداد خط بالای کادر باشد.



نزدیک‌تر بهتر

از بزرگ‌نمایی دیجیتال گوشی استفاده نکنید، زیرا روی کیفیت تصویر اثر می‌گذارد. تا جایی که لازم است، به سوژه نزدیک شوید.



برنامه‌های مفید

برای فیلم‌برداری، فقط به برنامه دوربینی که به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی نصب است اکتفا نکنید. برنامه‌های رایگان دیگر را هم نصب کنید تا از امکانات بیشتری بهره‌مند شوید.



چند خط پیشنهاد

• قبل از شروع فیلم‌برداری مطمئن شوید تلفن شما فضای ذخیره‌سازی کافی برای ذخیره فیلم دارد.

•  لنز گوشی را تمیز کنید و دست خود را روی میکروفون نگذارید.

•  دوربین را از مکان تاریک به مکان روشن حرکت ندهید.

•  سوژه را کمی خارج از مرکز قرار دهید تا از نظر بصری جالب‌تر شود.

•  محتوای ویدیو از کیفیت آن مهم‌تر است. بنابراین برای محتوای مناسب برنامه‌ریزی کنید.

•  از قدرت احساسات استفاده کنید. احساسات همان چیزی است که بینندگان را مجبور می‌کند ویدیوی شما را به اشتراک بگذارند یا محصول شما را بخرند.

•  پس‌زمینه ویدیوی شما هرگز نباید شلوغ باشد، زیرا موضوع اصلی را تحت‌تأثیر قرارمی‌‌دهد.

•  از فرایند تولید هم قطعه فیلمی تهیه کنید.

•  قبل از فیلم‌برداری، همیشه صدا و تصویر را امتحان کنید.

•  سعی کنید ویدیوهای خود را کوتاه، مختصر و مفید تولید کنید تا در کمترین زمان ممکن، بیشترین اطلاعات را ارائه‌دهید.

•  فقط محصول را به‌صورت مستقیم نمایش ندهید، بلکه داستان چگونگی تهیه و تولید محصول و موفقیت افراد را هم بیان کنید؛ یعنی زیرزیرکی محصول را بشناسانید.






* جهت درست

همیشه برای گرفتن فیلم،گوشی را به‌صورت افقی نگه‌ دارید.


۵۴۳
کلیدواژه (keyword): رشد هنرجو، ویترین، فیلم،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید