عکس رهبر جدید

شعبده‌ی رنگی!

  فایلهای مرتبط
شعبده‌ی رنگی!

«دیدن» دنیای شگفت‌انگیزی دارد! دنیایی پر از رنگ و شگفتی، پر از رازهای عجیب! دانشمندان در طول سال‌ها تلاش کردند تا رازهای این دنیای مرموز را کشف کنند و به این سؤال جواب بدهند که ما چطور اجسام مختلف را می‌بینیم؟ جالب است بدانید که شعبده‌بازها از همین رازهایی که دانشمندان درباره‌ی دیدن کشف کرده‌اند، در شعبده‌بازی استفاده می‌کنند! و با استفاده از همین قوانین علمی می‌توانند چیزی را غیب یا ظاهر کنند! در شعبده علمی امروز می‌خواهیم در یک لحظه، یک نقّاشی زیبای بدون رنگ را رنگی کنیم و همراه با هم راز این شعبده‌ی زیبا را کشف کنیم.



چی لازم داریم؟

- یک برگ دستمال کاغذی سه لایه

- ماژیک رنگی

- بشقاب بزرگ

- مقداری آب



وقت شعبده بازی است:

1. با ماژیک سیاه یک نقّاشی زیبا روی دستمال کاغذی بکشید، امّا نقّاشی خود را رنگ نکنید!

2. دستمال کاغذی از چند لایه دستمال کاغذی تشکیل شده است، بعد از تکمیل شدن نقّاشی‌تان، دو لایه رویی را با هم از روی دستمال کاغذی جدا کنید.

3. اگر خوب دقت کنید می‌بینید که در بعضی نقاط جوهر ماژیک به لایه‌های بعدی هم نفوذ کرده و تقریباً طرح نقّاشی شما روی دستمال مشخص است. با استفاده از نقاط، نقّاشی خود را مجدداً روی این لایه از دستمال کاغذی هم بکشید، امّا این بار نقّاشی خود را رنگ هم کنید.

4. حالا دو لایه دستمال کاغذی را مثل قبل روی هم قرار دهید. تا فقط نقّاشی بدون رنگ پیدا باشد.

5. داخل بشقاب کمی آب بریزید به اندازه‌ای که فقط سطح بشقاب خیس شود.

6. حالا دستمال کاغذی را داخل بشقاب آب بیندازید و از دیدن نتیجه آزمایش لذّت ببرید!



صندوق سؤالات:

- به نظر شما چرا وقتی دستمال کاغذی خشک است نقّاشی پشت آن دیده نمی‌شود؟ امّا با خیس شدن آن می‌توانیم نقّاشی رنگی پشت آن را ببینیم؟

- چند قطره آب روی لباس خود بریزید، رنگ قسمتی از پارچه که خیس شده چه تفاوتی با رنگ قسمت‌های خشک دارد؟ تحقیق کنید که علت این تغییر رنگ چیست؟

 

۸۳۸
کلیدواژه (keyword): رشد دانش‌آموز، علمی،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید