عکس رهبر جدید

آشنایی با حیوانات در پارک آبی

آشنایی با حیوانات در پارک آبی
گشتی در پارک ملی دریاچه ی ارومیه

همه‌ی شما اسم دریاچه‌ی ارومیه را شنیده‌اید، امّا هیچ می‌دانستید دریاچه‌ی ارومیه 102جزیره‌ی کوچک و بزرگ دارد که در کنار هم پارک ملّی دریاچه‌ی ارومیه را تشکیل می‌دهند. این دریاچه از سال 1380 شروع به خشک شدن کرد و تقریباً حدود 80 درصد از مساحت آن خشک شد، امّا در سال 98 و 99 به دلیل بارندگی زیاد و باز کردن آب سدها خوش‌بختانه دریاچه نجات پیدا کرد. خبر خوب اینکه امسال نسبت به سال 93 ، آب دریاچه هشت برابر شده است.


در این پارک 23 گونه پستاندار و 115 گونه پرنده به همراه یک سخت‌پوست معروف به آرتمیا که فقط در آب‌های شور پیدا می‌شود، زندگی می‌کنند.

بیایید ببینیم در جزیره‌های دریاچه چه خبر است؟



قوچ و میش ارمنی

اشتباه نکنید من اهل ارمنستان نیستم، امّا چون در گذشته در مرز بین ایران و ارمنستان زندگی می‌کردم به این نام معروف شده‌ام. ما بیش‌تر در جزیره کبودان دریاچه‌ی ارومیه زندگی می‌کنیم




گوزن زرد ایرانی

من را اوّلین بار در ایران مشاهده کرده‌اند به همین دلیل به نام گوزن زرد ایرانی نامگذاری شده‌ام. خال‌های زرد خوش‌رنگ من شهرت جهانی دارد. جزیره‌ای زیبا در دریاچه‌ی ارومیه به نام اشک‌، خانه‌ی من است.


 

آشنایی با حیوانات در پارک آبی!

 

 

آرتمیا

من یک نوع میگو هستم. میگوی کمیابی که در دریاچهی ارومیه زندگی میکنم.

 

آشنایی با حیوانات در پارک آبی!

 

 

پلنگ ایرانی

من یکی از بزرگترین پلنگهای ایران هستم که در جزیرهی اشک دریاچه ارومیه دیده شدهام، امّا نسل من در معرض خطر انقراض است. پس بیشتر مراقبم باشید.

 

۱۱۸۳
کلیدواژه (keyword): رشد دانش‌آموز، محیط زیست،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید