عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

ماجرای سری که به جلو می‌رود!

ماجرای سری که به جلو می‌رود!

زندگی خیلی از ما جوری شده که مجبوریم از تلفن همراه یا رایانه بیش‌تر استفاده کنیم. خب، البته که می‌دانم تکنولوژی خوبی‌های زیادی دارد، امّا استفاده‌ی زیاد از این وسایل ممکن است باعث آسیب‌های زیادی به بدنمان بشود؛ البته اگر درست و حسابی درباره‌اش آگاهی نداشته باشیم! یکی از این آسیب‌ها برخلاف بیماری‌هایی که اسم‌های عجیب و غریب و نامفهومی دارند، اسم کاملاً روشن و واضحی دارد! عارضه‌ی سر به جلو!!


یعنی وقتی که سر ما به جای اینکه صاف و مستقیم در جای درست خودش روی گردن قرار گرفته باشد، به طرف جلو حرکت می‌کند یا به اصطلاح از محور خودش خارج می‌شود! برای اینکه موضوع را بهتر درک کنید، چرخی را در نظر بگیرید که از محورش خارج شده، آیا درست می‌تواند کار کند! مسلماً نه.


سر به جلو چی هست و چطوری سر به جلو به وجود می‌آید؟


درواقع عارضه‌ی «سر به جلو» به خاطر اشتباه قرار گرفتن اجزا بدن ما ایجاد می‌شود


وقتی که مدام در حالت نشسته هستیم و سرمان را پایین می‌اندازیم تا با لپ‌تاپ و تلفن همراه سر و کله بزنیم یا وقتی دفتر و کتاب جلوی‌مان است، ولی سرمان را در زاویه‌ی غلط قرار می‌دهیم. در نتیجه‌ی همه‌ی این اتفاق‌ها، عضلات ما که باید تعادل صحیح سر روی گردن را حفظ کنند، ضعیف و سفت (بله اشتباه نکردید، بعضی عضلات ضعیف به جای شل شدن سفت می‌شوند) شده و در نتیجه سر و شانه به طرف جلو خم می‌شود. حالا ما با دو تا عارضه طرفیم؛ هم سر به جلو و هم قوز پشت که غیر از اینکه ممکن است در طولانی مدت باعث درد و بیماری شوند، بدن ما را کج هم نشان می‌دهند!


اگر سر به جلو باشیم، چه می‌شود؟


- ایجاد قوز و خمیدگی در پشت که باعث می‌شود به مرور زمان دچار درد گردن، شانه و ... بشویم.


- احساس خستگی دائمی در ستون فقرات و شانه‌ها


- سردرد طولانی


- بی‌خوابی یا بدخوابی


- ایجاد مشکل در ورزش و فعالیت بدنی. مهم نیست هر روز ورزش می‌کنیم یا گاه‌گاه، به هر حال سر به جلو می‌تواند به ما آسیب بزند!


- سر به جلو باعث می‌شود چاق‌تر و کوتاه‌تر از آن چه هستیم به نظر برسیم! (باور کنید یا نه، عارضه‌ی سر به جلو و قوز پشت می‌تواند باعث شود که شما تا 6-5 سانت کوتاه‌تر دیده شوید.)


- خر و پف


- کم شدن خون‌رسانی به مغز


- تنگی نفس و کاهش ظرفیت ریه برای نگه داشتن هوایی که تنفس می‌کنیم.


ورزش‌های مناسب برای رفع مشکل «سر به جلو»


- روی شکم بخوابيد و همزمان که دست‌ها را با زاویه نود درجه بالا می‌آورید، کمی تنه را به سمت بالا بکشید.


- یک توپ کوچک مثل توپ تنیس زیر بخش قاعده‌ای(مثل شکل) سرتان بگذارید و آرام شروع به چرخاندن سرتان روی زمین با کمک توپ بکنید. در این حالت باید کمی احساس فشار در ناحیه گردن داشته باشید و سعی کنید این کار را 4-5 دقیقه انجام دهید و سر را هم به طرف چپ و هم راست بچرخانید. البته اگر موقعی که این‌کار را انجام می‌دهید، سرتان گیج می‌رود یا احساس درد شدید می‌کنید، باید ورزش را قطع کنید، چون بدنتان با این علامت‌ها می‌گوید که شما هنوز آماده نیستید.


- صاف بایستید یا بنشینید. حالا دست‌ها را بالا آورده و سعی کنید با کمک کف هر دو دست پیشانی‌تان را به عقب هل بدهید. در این حال فشاری که با دست به ناحیه پیشانی می‌دهید، باید در حد طبیعی باشد، یعنی نه آنقدر کم که احساس فشار نکنید و نه آنقدر زیاد که دچار درد شوید. سعی کنید چند ثانیه در این وضعیت بمانید و دوباره به حالت اوّل برگردید.


- به پشت بخوابید. بالشی زیر سرتان نباشد. حالا سعی کنید خیلی آرام سرتان را از زمین بلند کنید و چند ثانیه نگه دارید و دوباره به حالت اوّل برگردید.

 

 

 

ماجرای سری که به جلو می رود!

۶۸۶
کلیدواژه (keyword): رشد دانش‌آموز، ورزش و سلامت،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید