عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

بلیت برنده

  فایلهای مرتبط
بلیت برنده
روی نیمکت حیاط دانشکده نشستم. فکر کردم پارسال، دقیقاً همین موقع، چه اضطرابی داشتم! به حال پارسالم خنده‌ام گرفت. به سر در دانشکده نگاه کردم. «دانشکده هنر». ذوق کردم. مغرور شدم. خیلی مغرور.

روی نیمکت حیاط دانشکده نشستم. فکر کردم پارسال، دقیقاً همین موقع، چه اضطرابی داشتم! به حال پارسالم خنده‌ام گرفت. به سر در دانشکده نگاه کردم. «دانشکده هنر». ذوق کردم. مغرور شدم. خیلی مغرور.

سال گذشته کجا بودم

پارسال که سرم در کتاب‌های درسی بود، اگر بیشتر از سه صفحه پشت سر هم را نمی‌توانستم به خاطر بسپارم، ناگهان چشمانم تار می‌شد! آن‌قدر که اصلاً نمی‌توانستم متن درس را ببینم. پلک می‌زدم و تاری چشمانم را با اشک ریختن روی کتاب خالی می‌کردم. گاهی فکر می‌کردم هرگز نمی‌توانم روزی دانشجوی عکاسی شوم و اینجا روی نیمکت این دانشکده بنشینم و به دیروزم بخندم! اگر می‌دانستم، حتماً به امروزِ خودم افتخار می‌کردم!

الان فکر می‌کنم حتماً خیلی‌های دیگر هستند که مثل من سر کتاب‌هایشان نشسته‌اند و شاید مثل من فکر می‌کنند این نیمکت آن‌قدر از آن‌ها دور است که باید از درخت لوبیای سحرآمیز بالا بروند تا به آن برسند! شاید ندانند که نیمکت همین‌جاست.

می‌خواهم برایتان آدرس این نیمکت را بنویسم. صبر کنید. قبل از هر چیز آذوقه سفر را بردارید. ‌بار این سفر شاید کمی سنگین باشد! اما اگر همه را در یک کوله قشنگ جمع کنید، خیلی هم حمل آن سخت نخواهد بود. به نظر من، قبل از هر چیزی باید یک بسته علاقه درون کوله‌تان بگذارید. به هر حال سفر است. جاهایی خسته می‌شوید و دلتان ضعف می‌کند. آن وقت باید یکی از همان شیرینی‌های علاقه را همان‌جا گاز بزنید!


بلیت ورودى اول

راستش را بخواهید، سفرتان کمی کوهنوردی هم دارد. حتماً کفش‌های کوهتان را بردارید. در اینجا کفش کوه شما کتاب‌های شماست. با خودتان قرار بگذارید که برای مثال روزی صد قدم باید بردارید تا در روز موعود به قله برسید. قدم‌هایتان هم ورق‌زدن همین کتاب‌هاست. بر حسب توان و نیاز خودتان معین کنید روزی چند ساعت و چند صفحه باید پیش بروید.

قله شما دانشگاه است و یکی از راه‌ها کاردانی پیوسته. برای انتخاب این راه باید معدل سه سال قبلتان خوب باشد. این همان راهی است که من از آن گذشته‌ام. معدل این سه سال، بلیت ورودی این مسیر است. اگر از این مسیر وارد دانشگاه شوید، طول دوره چهار نیم‌سال، یعنی دو سال است. بعد از اتمام دوره کاردانی می‌توانید در کنکور کارشناسی شرکت کنید. اگر اهل کوهنوردی باشید، حتماً می‌دانید که قله‌ها تمامی ندارند و پس از هر قله، قله دیگری هم هست.


مسیر قله

اگر شما هم قصد دارید از مسیر من به قله برسید، جانم برایتان بگوید، در مهر 97 از سایت سازمان سنجش کارت الکترونیک ثبت نام را خریدم. اما بعضی دوستانم تا تصمیم بگیرند، کمی طول کشید. این بود که در بهمن‌ماه ثبت نام کردند.

من که می‌خواستم رشته عکاسی را انتخاب کنم، وقتی درباره حداقل معدل لازم برای ثبت نام در این رشته تحقیق ‌کردم، متوجه شدم معدل دیپلمم باید بالای 17 باشد. معدل شما با توجه به رشته انتخابی‌تان در دانشگاه متفاوت است.

الان که تقریباً به قله رسیده‌ام،  می‌بینم رسیدن آن‌قدرها هم سخت نبود. فقط کافی است مسیر را بلد باشید.


بلیت ورودى دوم

شرط معدل تنها یکی از راه‌هاست. راه دیگر همان راهی است که یکی از دوستانم انتخابش کرد. در این مسیر بلیت شما بعد از کنکور به دستتان می‌رسد و با داشتن رتبه خوب می‌توانید وارد دانشگاه شوید.

میان این راه و آن راه تفاوت چندانی نیست. فقط طول این دوره یک‌ نیم‌سال بیشتر است. حالا که مسیر را یاد گرفتید، راه بیفتید.

قله منتظر شماست!

 

۵۷۴
کلیدواژه (keyword): رشد هنرجو، خاطره
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید