عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

بپیچ تا ببرم

  فایلهای مرتبط
بپیچ تا ببرم
برای همه ما پیش آمده است که مجذوب بسته‌بندی‌های خارق‌العاده‌ شده باشیم. بسته‌بندی در واقع برای ایجاد نمایی بیرونی از محصول است.

حتماً تا به حال با استفاده از نکات مطرح‌شده در شماره‌های قبل، عکس‌های خوبی از محصولتان گرفته و شیوه بازاریابی مناسب را هم انتخاب کرده‌اید. حالا نوبت بسته‌بندی مناسب است. برای همه ما پیش آمده است که مجذوب بسته‌بندی‌های خارق‌العاده‌ شده باشیم. بسته‌بندی در واقع برای ایجاد نمایی بیرونی از محصول است. این نما شامل انتخاب مواد، فرم و همچنین گرافیکی است که در بسته‌بندی به کار می‌روند. بسته‌بندی بیرونی اولین چیزی است که مشتری می‌بیند و علاوه بر ایمن‌بودن، باید به‌گونه‌ای طراحی شود که عالی به نظر برسد تا مشتری از دریافت آن هیجان‌زده شود. مانند هر طراحی خوب، بسته‌بندی هم داستانی را روایت می‌کند که ما از طریق حواس بینایی و لامسه درگیر آن می‌شویم و این جزئیات به ما کمک می‌کنند بفهمیم محصول برای چه‌کاری است، چگونه باید از آن استفاده کرد و چه کسی باید از آن استفاده کند.

 

ویژگى محصول

قبل از هر چیز اندازه محصول تعیین‌کننده نوع بسته‌بندی است. به‌عنوان مثال اگر محصول بزرگ است یا دارای ابعاد عجیب است، شما به یک راه‌حل سفارشی برای بسته‌بندی نیاز دارید. در مرحله بعد باید ببینید محصول ظریف است یا خیر؟ محصولات ظریف به بسته‌بندی ایمن‌تری برای محافظت از آن نیاز دارند.

 

 

ویژگی‌های بسته‌بندی خوب

1. بسته‌بندی باید آن‌قدر جذاب باشد که مشتری ترغیب شود پس از دریافت از آن عکس بگیرد و منتشر کند و این نوعی تبلیغ برای شماست.

2. بسته‌بندی باید ایمن باشد و در مقابل آسیب‌های احتمالی از محصول محافظت کند.

3. طراحی بسته‌بندی باید منعکس‌کننده تصویری باشد که می‌خواهید نمایش دهید. برای مثال اگر محصولات دوستدار محیط زیست می‌فروشید، بسته‌بندی شما باید این دیدگاه را انعکاس دهد.

4. بهتر است بسته به‌راحتی قابل باز‌شدن باشد.

5. در طراحی بسته‌بندی، تصویرهای مرتبط با محصول را به‌کار ببرید.

6. نام و نشان تجاری خود را با برچسب مناسبی روی محصول بگذارید.

7. به سن و جنس مشتریان توجه کنید. برای مثال، اگر محصول برای میان‌سالان است، از حروف درشت‌تر استفاده ‌کنید.

8. بسته‌بندی محصول نباید خراب و دست‌خورده باشد.

9. سعی کنید در بسته‌بندی‌های خود از یک طرح رنگی ثابت و ساده پیروی کنید. این کار باعث می‌شود  نشان تجاری شما منسجم و حرفه‌ای به نظر برسد.


نمونه‌اى کاملاً ایرانى

تصویر بالا مربوط است به بازارچه‌ای آنلاین که چند جوان ایرانی برای فروش محصولات کشاورزی آن را راه‌اندازی کرده‌اند. ‌‌‌این جعبه‌ها شما را به خریدکردن ترغیب نمی‌کنند؟


ایده‌هایی براى بسته‌بندی

می‌توانید از انواع مواد، از جمله کاغذ، پلاستیک، پارچه و مقوا برای ساخت جعبه و کیسه مخصوص بسته‌بندی استفاده کنید. در  اینجا ایده‌هایی ساده برای بسته‌بندی هوشمند و ارزان معرفی می‌شوند:

1. چسب‌های کاغذی طرح‌دار راکه در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع موجودند، گزینه‌ای ارزان و کاربردی محسوب می‌شوند.

2. نام و نشان تجاری خود را روی برچسب‌هایی چاپ کنید و روی جعبه بچسبانید. خوش‌خط‌ها می‌توانند اطلاعات محصول را به‌صورت دستی بنویسند. این کار تأثیر ماندگاری روی مشتری خواهد گذاشت.

3. از نام و نشان تجاری خود یک مهر بسازید و گاهی با آن الگوهای زیبایی روی بسته‌بندی خلق کنید.

4. استفاده از کاغذهای کاهی با رنگ طبیعی و قهوه‌ای، با ریسمانی رنگی برای بعضی از محصولات، بسیار دیدنی خواهد شد.

5. کیسه‌های پارچه‌ای گزینه‌ای عالی و کم‌هزینه هستند. با استفاده از مهر زدن برند خود، الگوهای جالب و رنگارنگی روی پارچه ایجاد کنید.

6. از وسایل تزئینی مثل روبان، ریسمان، نخ‌های رنگی و دکمه‌ها استفاده خلاقانه کنید.


جعبه‌ات را خودت بساز

با چرخی در اینترنت، به الگوهای آماده‌ای درباره ساخت جعبه برای محصول برمی‌خورید. در اینجا برای نمونه یک الگو معرفی می‌شود.

 

بپیچ تا ببرم

 

۵۸۸
کلیدواژه (keyword): رشد هنرجو، ویترین
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید