عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

یک بورس کوچولو

  فایلهای مرتبط
یک بورس کوچولو
آشنایی با شغل‌های نوین

در دنیای نوین امروزی، کار و کسب‌ها از شکل سنتی خود خارج شده‌اند و با توسعه فناوری، برخی شغل‌ها بر رایانه و تلفن همراه مبتنی شده‌اند.

یکی از کار و کسب‌هایی که می‌توان به‌صورت پاره‌وقت و حتی در کنار شغل دیگری در آن درآمد کسب کرد، خرید و فروش سهام در بورس اوراق بهادار است.

تا همین چند سال گذشته، اکثر مردم تنها راه پس‌انداز یا حتی سرمایه‌گذاری‌ را نگهداری پول‌های خود در بانک می‌دانستند. دلیلش هم این بود که با روش‌های دیگر سرمایه‌گذاری آشنایی نداشتند و نمی‌دانستند هر فرد عادی می‌تواند با سرمایه‌گذاری در واحدهای یک شرکت تولیدی، به اندازه دارایی خود، در مالکیت آن شرکت مشارکت کند یا با سهیم‌شدن در یک شرکت سرمایه‌گذاری، در سود آن‌ها هم شریک شود.

 

برخی فایده‌های بورس برای سرمایه‌گذاران
کسب درآمد: مهم‌ترین هدف هر سرمایه‌گذار کسب درآمد است. سرمایه‌گذاران در بورس به دو روش می‌توانند درآمد کسب کنند:

سود نقدی حاصل از فعالیت شرکت‌ها: شرکت‌هایی که سهامشان در بورس عرضه شده است، بخشی از سود حاصل از فروش محصولات خود را بین سهامداران تقسیم می‌کنند. در نتیجه، سرمایه‌گذارانی که سهام این شرکت‌ها را دارند، از این طریق کسب درآمد می‌کنند. این سود به‌صورت سالیانه به سهامداران پرداخت می‌شود.

افزایش قیمت سهام: قیمت سهام شرکت‌ها به دلیل فعالیت‌های مفید و اثربخش می‌تواند افزایش یابد. افزایش قیمت سهام این شرکت‌ها برای سهامداران درآمد خواهد داشت.

قابلیت نقدشوندگی: زمانی که فرد در بورس سرمایه‌گذاری می‌کند، اگر به پول خود نیاز پیدا کند، سریع‌تر از سرمایه‌گذاری‌های دیگر می‌تواند سهام یا سرمایه خود را به پول نقد تبدیل کند. فرض کنید فردی با خرید ماشین، زمین یا مسکن، سرمایه‌گذاری کرده است. تبدیل هر کدام از این سرمایه‌ها در زمانی که فرد به پول خود نیاز فوری دارد، زمان‌بر است و به راحتی انجام نمی‌شود. اما اگر این فرد سهام خریده‌با‌شد، این سهام در هر روزِ کاری قابلیت فروش دارد، مگر آنکه نماد سهم به دلایل معلومی (مانند برگزاری مجمع عمومی سالانه) بسته شده باشد. البته عموماً مدت زمان توقف و بازگشایی نماد طبق قانون مشخص است. اطمینان از محل سرمایه‌گذاری و شفافیت بازار: کلیه فعالیت‌های بورسی، با توجه به مجوز قانونی مربوط به خود و با نظارت یک نهاد ناظر، با عنوان «سازمان بورس و اوراق بهادار» فعالیت می‌کنند. شرکت‌های بورسی بر اساس قانون موظف‌اند اطلاعات مجاز خود را به‌طور مرتب و دوره‌ای در اختیار خریداران و فروشندگان قرار دهند. این موضوع به شفافیت بازار کمک می‌کند و سرمایه‌گذاران می‌توانند با اطمینان بیشتری اقدام به معامله کنند.

هدایت سرمایه‌های سرگردان به سمت سرمایه‌گذاری‌های متمرکز و هدفمند؛  استفاده از پس‌اندازهای کوچک و خرد افراد به هر میزان در سرمایه‌گذاری‌های بزرگ.

ایجاد بازار دائم و مستمر که امکان سرمایه‌گذاری بلند مدت و کوتاه مدت را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌آورد؛ وجود اوراق بهادار با ریسک و بازدهی متفاوت برای سرمایه‌گذاران، با هر سطح از ریسک‌پذیری.

 

چگونه وارد بورس شویم

گردآوری سرمایه

برای ورود به بورس، از پس‌انداز سرمایه‌ای غیرضروری استفاده کنید. برای جلوگیری از خسارت، هیچ‌گاه از سرمایه اصلی، همچون پول خانه و خودرو، برای ورود به بازار بورس استفاده نکنید.

یادگیری مفاهیم بورس

پیش از ورود به بورس، حتماً اصول اولیه و اساسی را یاد بگیرید. اینترنت و فضای مجازی پُر از آموزش‌های رایگان اصول مالی و مفاهیم بورسی است که می‌توانید از آن‌ها به خوبی استفاده کنید. از راهنمایی و کمک گرفتن از کارشناسان امور مالی و بورس غفلت نکنید.

ثبت‌نام در سامانه سِجام

برای فعالیت در بازار بورس، به کد معاملاتی نیاز دارید. برای این کار باید به سایت sejam.ir مراجعه کنید و پس از ثبت‌نام، با ارائه مدارک هویتی، احراز هویت شوید.

ثبت‌نام در کارگزاری رسمی بورس

کارگزاری‌ها شرکت‌هایی هستند که میان سرمایه‌گذاران با شرکت بورس و اوراق بهادار پلی ارتباطی ایجاد می‌کنند. خرید و فروش از طریق سامانه کارگزاری بورس انجام می‌شود.

پس از دریافت کد معاملاتی و برای انجام معاملات بورسی، باید در یکی از کارگزاری‌های معتبر بورس ثبت‌نام کنید و پس ‌از احراز هویت و دریافت نام کاربری و رمز عبور، از طریق سامانه کارگزاری (وب‌سایت، اپلیکیشن و ...) به خرید و فروش اقدام کنید.

 

منابع
1. agah.com
2. @tebyanonline


 


۵۱۴
کلیدواژه (keyword): رشد هنرجو،چه کارا،بورس،سرمایه گذاری در بورس،‌آشنایی با بورس،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید