عکس رهبر جدید

سه قاب از بوم

  فایلهای مرتبط
سه قاب از بوم
دبستان دخترانه متقین واقع در منطقه ۱۵ آموزش‌وپرورش شهر تهران، با همکاری معلمان عزیز مدرسه، در اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) فعالیت‌هایی انجام داده است که به معرفی آن می‌پردازیم.

1. عنوان برنامه: آموزش مهارت «تاب‌آوری و خودمراقبتی»

در این برنامه که معلمان پایه ششم در طول برنامه درسی در ساعت‌های درس هدیه‌های آسمانی، تفکر و پژوهش و فارسی آن را پیگیری و اجرا می‌کنند، کسب تجربیات مفید و ارزشمند برای دانش‌آموزان جهت رویایی با رخدادهای استرس‌آور و فاجعه‌زا و پیدا کردن مهارت حل مسئله در هنگام بروز مشکلات و سختی‌ها دنبال می‌شود. به‌عنوان نمونه، نحوه رویارویی با بیماری کرونا و کنترل استرس و اضطراب و پیامدها و اثرات آن.

در طول اجرای این برنامه آموزش‌های لازم در قالب ارائه مطلب آموزشی، فیلم و پاورپوینت صورت گرفته و دانش‌آموزان هم با ارائه روزنامه‌دیواری و تهیه کلیپ و دادن آزمون، یافته‌های خود را ارائه می‌کنند.

 

2. عنوان برنامه: صندوق قرض‌الحسنه دانش‌آموزی

این برنامه با هدف افزایش سواد مالی دانش‌آموزان، آموزش پس‌انداز و مدیریت اقتصادی، تمرین عملی در زمینه مشارکت اجتماعی و اجرای سنت نیکوی قرض‌الحسنه به افراد نیازمند صورت می‌گیرد.

در این فعالیت دانش‌آموزان علاقه‌مند به حضور در این فعالیت، ماهیانه پس‌انداز مد نظر خود را در صندوق مدرسه و در قالب یک دفترچه پس‌انداز به امانت گذاشته و در پایان سال تحصیلی، مجموع پول خود را دریافت می‌کنند.

با جمع‌آوری پس‌اندازهای ماهیانه دانش‌آموزان، مبلغی به‌عنوان وام در اختیار خانواده‌های نیازمند که از بین خانواده‌های دانش‌آموزان مدرسه انتخاب شده‌اند قرار می‌گیرند و در پایان سال تحصیلی این وام تسویه می‌شود.

 بوم


3. عنوان برنامه: راه‌اندازی مزرعه سبز در حیاط دبستان

هدف از اجرای این برنامه آموزش سواد مالی و کسب درآمد در قالب تولید محصول، آشنایی با حرفه باغبانی، آموزش توسعه فضای سبز و استفاده بهینه از فضای سبز در راستای کسب درآمد به دانش‌آموزان می‌باشد.

با شروع فصل بهار باغچه‌های مدرسه آماده شده و بذرهای مورد نیاز مانند سبزی خوردن (ریحان، تره، تربچه) و صیفی‌جات مانند گوجه و بادمجان تهیه شده و با مراقبت‌های دانش‌آموزان کاشت محصولات صورت گرفته و با برداشت این محصولات، دانش‌آموزان در امر خرید و فروش مشارکت می‌کنند.

 

بوم

 

۲۹۹۸
کلیدواژه (keyword): رشد مدرسه فردا، بوم، برنامه ویژه مدرسه،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید