عکس رهبر جدید

یادگیری تعطیل نیست

  فایلهای مرتبط
یادگیری تعطیل نیست
نوآموزان در خانه و پیش دبستان می‌آموزند

در شرایط دشوار این روزها که زندگی از روال عادی خارج شده است و ما از حضور در کنار یکدیگر محروم شده‌ایم، فاصله‌ها خودنمایی می‌‌کنند و همه به دنبال یافتن راه‌هایی هستیم تا فاصله‌ها را کم کنیم و نگذاریم محروم شدن از فعالیت‌های اجتماعی روحمان را بیازارد.

این روزها زمان مناسبی برای تمرین توکل و اعتماد به خالق هستی فراهم شده و موقعیت تربیتی بی‌بدیلی برای توجه به داشته‌ها و شکرگزاری به دست آمده‌ است. بیایید هوشمندانه کووید 19، این عامل تهدید سلامت جسمی و روانی را به فرصتی برای تربیت‌ منش و انتقال ارزش‌ها تبدیل کنیم. بیایید یک‌صدا و هم‌نوا زیر سقف آسمان  ایران عزیز اسلامی با افتخار به نوآموزان دوره پیش‌دبستانی خدمت کنیم؛ خدمتی ارزشمند، تا هم دینمان را به کودکان ادا کنیم و هم جامعه جایگاه آموزش‌و‌پرورش دوره پیش‌دبستان را بیش از گذشته درک کند.

برای کودکانی که بزرگی در انتظار آن‌هاست، به‌گونه‌ای بیندیشیم، بنویسیم و طراحی کنیم که فردایی روشن و امن در انتظارشان باشد. یادمان باشد که کلاس‌های دوره پیش‌دبستانی همچون سایر دوره‌های تحصیلی تا پایان سال تحصیلی فعال‌اند. یادگیری نوآموزان دوره پیش‌دبستانی به هیچ‌وجه تعطیل نیست و این امر مهم در مناطق محروم و دوزبانه از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

همکاران بزرگوار، مربیان عزیز، از شما می‌خواهم:

• به هر روشی که امکان‌پذیر است، با نوآموزان در ارتباط باشید. مهم نیست که کلاس حضوری برگزار می‌کنید، برای آن‌ها فایل صوتی می‌فرستید یا یک کتاب داستان تصویری، پیام کوتاه دیداری و... (البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی) و یا همه این‌ها؛ مهم این است که جریان ارزشمند یادگیری تداوم داشته باشد.


 نکات بهداشتی را به زبان کودکانه و در قالب قصه و بازی برای نوآموزان بیان کنید و توجه آن‌ها را به تأکید خداوند بر رعایت بهداشت جلب کنید.


 به کودکان فرصت دهید که نگرانی‌ها و ترس‌هایشان را با شما در میان بگذارند و با درایت، توجه آنان را به قدرت لایزال الهی جلب کنید و یاری‌شان دهید تا با تکیه برخداوند، آرام باشند.


 حال که کودکان کمتر فرصت هم‌صحبتی و بازی با دوستان خود را دارند و ناچارند در خانه بمانند، با آن‌ها همراه شوید و فعالیت‌هایی را برایشان طراحی کنید که بخش زیادی از زمان خود را به دیدن تلویزیون و بازی در فضای مجازی نگذرانند. بین زمان استفاده از رایانه و سایر فعالیت‌ها تعادل ایجاد کنید.


 به خانواده‌ها کمک کنید که فعالیت‌های تربیتی خلاق و جذاب طراحی کنند و با فرزندان خود انجام دهند و از بودن با هم لذت ببرند.


 این روزها بچه‌ها در کلاس‌ حضور ندارند و با محدودیت‌هایی مواجه شده‌اند. تحمل و مدیریت این شرایط سخت که با طولانی شدن و محدودیت‌های محیطی و خانه‌های کوچک و... پیچیدگی بیشتری هم پیدا کرده، فرصت مناسبی برای شکوفایی استعدادها و خلاقیت و نوآوری کودکان فراهم آورده است. به نوآموزان کمک کنید که بسازند، بخوانند، بگویند، ببینند، با شوق یاد بگیرند، فعالیت‌های ورزشی منظم روزانه داشته‌ باشند و از دستاورد این تجربه برای تمام عمر خود بهره‌برداری کنند. به آن‌ها تمرین‌های تاب‌آوری، آرام‌بخشی و خودیادگیرندگی بدهید تا با والدین انجام دهند و گزارش آن را برای شما بفرستند. داشتن برنامه روزانه و اجرای مستقل آن راهکاری مؤثر است.


 استفاده از همه امکانات موجود از جمله شبکه تعاملی شاد بستر و کانال ارتباط مربیان با نوآموزان است. از همه امکانات برای خلق ایده‌های ناب تربیتی و ارائه  قصه و ترانه‌های شاد کودکانه براساس موقعیت‌های فرهنگی استفاده کنید. به کودکان کمک کنید که راه‌های جدید یادگیری با لذت‌ را خلق کنند، مسئولیت یادگیری خود را بپذیرند و در صورت نیاز، به همکلاسی‌هایشان کمک کنند.


 خلاقیت و تولید مبتنی بر علایق شخصی را تشویق کنید. با طرح سؤالات ساده، کودکان را به جست‌و‌جوگری و تفکر تشویق کنید. فعالیت‌ها را متنوع ارائه دهید تا باعث خستگی و کاهش انگیزه آن‌ها نشوند.


• بدیهی است طراحی فعالیت‌ها و ایجاد موقعیت‌های یادگیری، باید مبتنی بر برنامه درسی مصوب دوره پیش‌دبستان باشد. خلاقیت شما و توجه به تفاوت‌های فردی و شرایط خانوادگی نوآموزان تداوم یادگیری اثربخشی را رقم خواهد زد و حرفه‌ای بودن کار مربیان دوره پیش‌دبستانی را به نمایشی خواهد گذاشت.

 

۱۸۰۷
کلیدواژه (keyword): رشد آموزش پیش دبستانی,تربیت و یادگیری
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید