عکس رهبر جدید

آزادکار

  فایلهای مرتبط
آزادکار
«آزادکار» یک فرد خوداشتغال است که به جای جذب و استخدام در سازمان‌ها، از مهارت و تجربه خود برای ارائه خدمات و کسب درآمد استفاده می‌کند. شیوه کار آزادکاری شبیه پیمانکاری است؛ یعنی سازمانی انجام کار یا فروش محصول خود را، با شرایط و دستمزد معین و مدت مشخص، به آزادکار واگذار می‌کند.

«آزادکار» (فریلنسر1) یک فرد خوداشتغال است که به جای جذب و استخدام در سازمان‌ها، از مهارت و تجربه خود برای ارائه خدمات و کسب درآمد استفاده می‌کند. شیوه کار آزادکاری شبیه پیمانکاری است؛ یعنی سازمانی انجام کار یا فروش محصول خود را، با شرایط و دستمزد معین و مدت مشخص، به آزادکار واگذار می‌کند. در آزادکاری، به‌جای اینکه شخص تمام‌وقت و در ساعت مشخص در خدمت یک سازمان باشد، هم‌زمان می‌تواند با چندین سازمان همکاری و درآمد بیشتری کسب کند. همچنین، آزادکار می‌تواند در کنار شغل سازمانی، آزادکار هم باشد. سازمان‌ها نیز در سال‌های اخیر تمایل زیادی برای همکاری با آزادکارها نشان داده‌اند، زیرا همکاری با آنان از هزینه‌های جانبی مانند بیمه و مالیات می‌کاهد.

 

دو راه آزادکارشدن

1. معرفی خود با برنامه‌های مخصوص

در روش اول، خود شخص باید از طریق برنامه‌های مشخص، سایت و صفحات مجازی، مهارت‌های خود را  ارائه و معرفی کند. آزادکار باید برای خود سایت یا  وبلاگی مناسب طراحی کند. خود را در آن به‌طور کامل معرفی و نمونه کارها و تجربه‌هایش را قرار دهد.

شما هم دیده‌اید که بیشتر افراد برای پیدا کردن خدمات موردنیازشان، در وب جست‌وجو می‌کنند. آزادکار می‌تواند از این بستر برای معرفی خود بهترین استفاده را بکند. نکته مهم در ایجاد سایت یا وبلاگ، به‌روز نگه‌داشتن آن است.

استفاده از صفحات و شبکه‌های مجازی نیز بسیار کاربردی است. در عصر حاضر که فضای مجازی بخشی از زندگی انسان‌ها شده‌است، داشتن صفحه‌ای شخصی که بتواند توانمندی‌ها و نمونه کارها را عرضه کند، می‌تواند ارتباط با دنیای جهانی را بهبود بخشد. در میان این برنامه‌ها لینکدین2 بسیار کاربردی است، زیرا به‌صورت تخصصی برای معرفی کسب و کار فعالیت می‌کند.


2. استفاده از سایت‌‌های مخصوص آزادکارها

در روش دوم، وب‌سایت‌هایی وجود دارند که مخصوص آزادکارها طراحی شده‌‌اند. این سایت‌ها امکان حضور کارفرمایان و آزادکارها را فراهم می‌کنند تا با یکدیگر آشنا شوند. آن‌ها به آزادکارها فرصت می‌دهند تا خود و مهارت‌هایشان را معرفی کنند و نمونه کارهایشان را در آنجا ثبت کنند تا کارفرمایان بتوانند آن‌ها را بر اساس نیازهای خود انتخاب کنند.

 


راه موفقیت

برای آزادکار شدن باید مسیر درست را پیمود تا به قله موفقیت رسید. بنابراین، هر فرد در ابتدا بهتر است:

• مهارت یا مهارت‌های خود را که در آن تخصص، مهارت و علاقه دارد، مشخص کند. در مشخص‌کردن مهارت‌ها باید به بازار کار نیز دقت کند تا متوجه شود کدام مهارت بازار کار بهتری دارد.

 رزومه‌ای کامل از توانمندی‌ها و مهارت‌ها برای معرفی خود تنظیم کند. بهتر است نمونه‌ها و تجربه‌های کاری او نیز در این رزومه موجود باشند.

 خلاقیت به خرج دهد و در انجام پروژه‌ها نسبت به رقبا متمایز باشد.

 برنامه‌ریزی جامعی برای کسب و کار خود داشته باشد و اهداف خود را به‌درستی مشخص کند. در این زمینه، نوشتن می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

 ابزار لازم برای انجام کار را تهیه کند. شاید در ابتدا برای خرید ابزار نیاز به هزینه باشد، اما با تدبیر و مدیریت می‌توان بدون هزینه ابزار را تهیه کرد. بیشترین ابزار لازم برای یک آزادکار، نرم‌افزار است.

 بازاریابی را به‌خوبی یاد بگیرد. لازمه آزادکار خوب شدن این است که بازار را به‌خوبی بشناسد.

 خود را به یک برند موفق تبدیل کند. برای برند شدن لازم است بهترین خدمات خود را ارائه کند. در همین راستا، داشتن یک لوگوی زیبا بسیار مفید است.

 از تمام فرصت‌های خود بهترین استفاده را بکند؛ ‌به‌خصوص در ابتدای راه که نیاز دارد خود را معرفی کند. شاید لازم باشد در ابتدا پروژه‌هایی با مبلغ کمتر را قبول کند و آن‌ها را پله ترقی تلقی کند.

 مهارت مذاکره را به‌خوبی بلد باشند. برای دریافت پروژه، باید بتواند کارفرما را به‌خوبی متقاعد کند.

 دانش خود را به‌روز نگه دارد. بنابراین، در اوقات بیکاری مطالعه کند و بر دانش خود بیفزاید.

 تلاش کند مشتریانش را از خود راضی نگه دارد. همچنین، لازم است انتقادپذیر باشد و اشکالاتی را که به کار گرفته می‌شود، بپذیرد و بکوشد آن‌ها را اصلاح کند.

 یک مدیر دقیق برای کار خودش باشد و زمان کار و استراحت خود را از قبل مشخص کند تا بر مبنای آن بتواند تعیین کند چه مقدار کار می‌تواند انجام دهد و با چند کارفرما می‌تواند همکاری کند.

 در انتخاب و پذیرش پروژه به وقت توجه کند که آیا فرصت کافی برای انجام آن دارد یا نه! اگر کاری را قبول نکند، بهتر از آن است که آن را بپذیرد ولی نتواند در فرصت تعیین‌شده تحویل دهد.

 در گزارش‌نویسی مهارت کافی داشته باشد. در تمام مدتی که پروژه پیش می‌رود، لازم است گزارش پیشرفت کار را برای کارفرما ارسال کند.


بهترین‌ها برای آزادکاری

 برنامه‌نویسی و طراحی سایت

 وکالت و کارشناسی حقوقی

 تولید محتوا

 مترجمی

 صفحه‌آرایی و گرافیک


سایت های مفید

www.freelancer.com

www.ponisha.ir

www.parscoders.com

www.parsfreelancer.com

www.mankarto.com






پی‌نوشت‌ها

1. Freelancer

2. Linkedin

 

۵۰۲
کلیدواژه (keyword): رشد هنرجو,
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید