عکس رهبر جدید

مشتاق آثار شما هستیم

مشتاق آثار شما هستیم
چند نکته کاربردی برای نویسندگان

ما در مجلات رشد به دنبال مقالاتی هستیم که الهام‌بخش آموزش و یادگیری بهتر و مفیدتر باشند و مهارت‌های حرفه‌ای معلمان،‌ مدیران و همه دست‌اندرکاران تعلیم‌وتربیت به‌ویژه در زمینه تعلیم‌وتربیت دینی و اسلامی را ارتقا دهند.

هیئت تحریریه نشریه قرآن و معارف اسلامی مسئول تصمیم‌گیری در مورد انتشار یافتن یا نیافتن مقالات است. شورای برنامه‌ریزی مجله حق رد کردن مقالاتی را که کیفیت و تازگی ندارند، برای خود قائل است؛ حتی اگر این مقالات سفارش داده شده باشند. در صورت تأیید مطالب، حق‌الزحمه آن‌ها طبق تعرفه‌های مصوب دفتر انتشارات و فناوری آموزشی پرداخت خواهد شد.

 
مقالات مناسب برای چاپ
بهترین راه برای اینکه بدانید چه مقالاتی را چاپ و منتشر می‌کنیم، خواندن نشریه است. اغلب مقالات منتشر شده بین 1200 تا 2500 کلمه دارند، به سبکی صمیمی نوشته شده‌اند و به موضوعاتی می‌پردازند که برای معلمان مدرسه مفیدند. برخی از ویژگی‌‌های مورد نظر از این قرارند:

• راه‌حل‌های پژوهش‌محور برای مشکلات جاری آموزشی؛

مباحثات مستدل در مورد موضوعات روز و چالش‌های تعلیم‌وتربیت مدرسه‌ای؛

مطالب کارشناسانه که تجربه و ایده را به هم پیوند می‌زنند؛

شرح برنامه (یک مدرسه، ناحیه یا کشور) به منظور ارائه الگوهای موفق؛

مصداق‌های عملی از نکات کلیدی تعلیم‌وتربیت؛

توضیح و تفسیر نتایج پژوهشی و تجربه‌های عملی؛

ما به دنبال مقالات پایان‌ ترم دانشگاهی یا مرور آثار موجود نیستم و به‌ندرت گزارش‌های پژوهشی قدیمی را منتشر می‌کنیم. در این نشریه امکان بررسی پیش‌نویس‌ها را نداریم و ترجیح می‌دهیم اصل مقاله را بخوانیم. مقالاتی که قبلاً به‌صورت کاغذی یا الکترونیکی منتشر شده‌اند، در این نشریه قابل چاپ نیست. انتظار داریم وقتی در حال بررسی مقاله شما هستیم، آن را به ناشر دیگری ارائه نکنید و در وب‌سایت یا وبلاگی ـ حتی وبلاگ خودتان ـ قرار ندهید.

 

چگونه مقاله خود را برای ارائه آماده کنیم؟
متن مقاله را در نرم‌افزار word تایپ کنید تمام صفحات را دو فاصله‌ای (double – space) تنظیم کنید تا حاشیه کافی برای ویرایش داشته باشند.

فونت‌های استاندارد و رسمی را به کار ببرید و اندازه آن را 12 و 14 سطر تنظیم کنید.

تمام صفحات را شماره‌گذاری کنید.

تعداد واژگان را که شامل ارجاعات و نمودارها و تصویرها هم می‌شوند، ذکر کنید.

نام، نشانی، شماره تماس، ایمیل و عکس پرسنلی خود را روی جلد مقاله درج کنید.

در انتهای مقاله شرحی دو تا سه جمله‌ای از زندگی‌نامه و سوابق نویسنده را اضافه کنید.

ما از سبک ارجاعی شیوه‌نامه سازمان پژوهش استفاده می‌کنیم. ارجاعات در متن به این شکل

(زرین‌کوب، 1370: 42) آورده شوند و در پایان مقاله، در قالب کتاب‌شناسی با اطلاعات کامل، فهرست شوند. لطفاً‌ برای ارجاعات از پانویس یا پی‌نوشت استفاده نکنید. پی‌نوشت را جداگانه تنظیم کنید و آن را قبل از منابع،‌ در انتهای مقاله، بیاورید. برای سایر نکات مربوط به سبک نگارش به کتاب‌های نگارش و ویرایش (احمد سمیعی گیلانی) و شیوه‌نامه فرهنگستان زبان و ادب فارسی مراجعه کنید. نگاهی به شیوه ارجاعی چند مقاله از نشریه، راهنمای خوبی است.

مسئولیت کامل نقل‌قول‌ها، تصویرها، نمودارها و داده‌ها برعهده نویسندگان است.

 

چگونه مقاله خود را ارائه کنیم؟
هر مجله شیوه‌های ارتباطی خود را دارد.

اگر در سایت استفاده می‌شود، می‌توان نوشت: برای ارسال مطالب خود به هر کدام از مجلات، می‌توانید اطلاعاتی را که در شناسنامه آن نشریه درج شده است، مطالعه کنید. نسخه پی‌دی‌اف مجلات رشد در درگاه اینترنتی www.roshdmag.ir موجود است.

اگر پس از ارائه مقاله، اشکال کوچکی در آن دیدید، لطفاً تصحیح شده آن را ارسال نکنید؛ ما در مرحله ویرایش غلط‌ها را تصحیح می‌کنیم.

اگر دیگری مقاله شما را پذیرفته یا به هر دلیلی خواستید مقاله‌تان از فرایند بررسی حذف شود، می‌توانید انصراف خود را از طریق پیامک  اعلام کنید.

 

نکاتی درباره تصویر و عکس‌ها
از دریافت هر تصویر، طرح یا عکسی که با مقاله شما مرتبط باشد، اعم از عکس (رنگی یا سیاه و سفید)، اسلاید و کارهای دانش‌آموزان، برای انتشار، استقبال می‌کنیم. عکس‌های دیجیتالی باید دست کم وضوح 300 DPI داشته باشند.

لطفاً نام عکاس یا منبع آن را ذکر کنید و ضمن قید کردن مکان و تاریخ عکاسی، شرح مختصری درباره آن بدهید. این اطلاعات به اثرگذاری مطلب کمک خواهند کرد. نویسندگان برای کسب مجوزهای لازم برای استفاده از تصویرها، مسئول هستند. اگر ما تصمیم بگیریم که از تصویرهای ارسالی شما در مقاله استفاده کنیم، به این معنی است که شما مجوز چاپ آن عکس را گرفته‌اید و تضمین می‌کنید تمامی اشخاص حاضر در تصویر، اجازه انتشار آن را داده‌اند.

 

پس از انتشار مقاله
به محض اینکه مجله چاپ شد، یک نسخه رایگان از شماره‌ای که اثر شما در آن است، برای شما ارسال خواهد شد.

 

۷۸۷
کلیدواژه (keyword): رشد آموزش قرآن و معارف اسلامی,بنویسیم
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید