عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

نور کاغذی

  فایلهای مرتبط
نور کاغذی

در آزمایش امروز می‌خواهیم به سفری شگفت‌انگیز در دنیای نورها و رنگ‌ها برویم و با هم رازهای عجیب و جادویی این دنیای زیبا را کشف کنیم!


چی لازم داریم؟
• ماژیک های رنگی
• قیچی
• کاور پلاستیکی (A4)
• مقوای سفید (A4)
• مقوای سیاه (A4)

 

مراحل آزمایش:
1. ابتدا مقوای سفید را داخل کاور پلاستیکی قرار دهید و بعد با استفاده از ماژیک‌‌های رنگی روی کاور پلاستیکی نقاشی زیبایی بکشید. می‌توانید در نقاشی خود یک جعبه کوچک گنج یا چند جواهر زیبا هم بکشید!

2. وقتی نقاشی تکمیل شد مقوای سفید را از داخل کاور بیرون بیاورید و مقوای سیاه را داخل آن قرار بدهید. (می‌بینید که دنیای نقاشی شما تاریک می‌شود!)

3. حالا وقت نور کاغذی است! مطابق شکل (الگو) دوتا چراغ‌قوّه کاغذی روی مقوای سفید بکشید، یکی با نور سفید و دومی نور سه رنگ (زرد - آبی - قرمز) و با استفاده از قیچی هر دو چراغ‌قوّه را از مقوای سفید جدا کنید.

4. به نوبت هر یک از چراغ‌قوّه‌های کاغذی را داخل کاور پلاستیکی و روی مقوای مشکی قرار دهید و آن را حرکت دهید. و در دنیای تاریک نقاشی خود به دنبال کشف جواب سؤال‌های زیر بگردید!


در این فیلم کوتاه شیوه اجرای آزمایش نور کاغذی را با هم می‌بینیم. برای مشاهده این فیلم، می‌توانید از نشانی اینترنتی کوتاه شده آن استفاده کنید یا کد تصویری (QR-Code) کنار فیلم را با گوشی‌های هوشمند بخوانید برای این‌کار می‌توانید از یک نرم‌افزار رایگان مانند QR Code Reader یا QR Code Scanner استفاده کنید.

http://www.roshdmag.ir/u/1Z9

 
با هم فکر کنیم:
• به نظر شما چرا وقتی مقوای مشکی را داخل کاور پلاستیکی قرار می‌دهیم نقاشی ما تاریک و تا حدی غیر قابل دیدن می‌شود؟!
به نظر شما چرا وقتی چراغ‌قّوه سه رنگ را زیر نقاشی خود حرکت می‌دهیم رنگ‌های نقاشی ما عوض می‌شود؟!


۱۷۹۰
کلیدواژه (keyword): رشد دانش آموز,علمی,آزمایش دانش آموز,
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید