عکس رهبر جدید

سه برد پایان مسابقه

  فایلهای مرتبط
سه برد پایان مسابقه
جدول مسابقه های گروهی رشته والیبال

در چند سال اخیر تیم ملی والیبال کشورمان در مسابقات لیگ جهانی حضور داشته است. در تابستان 1393، این حضور به صعود تیم ما به مرحله نهایی لیگ جهانی منجر شد. کسب امتیازهای مناسب در هر مسابقه و قرار گرفتن در بالای جدول، زمینه صعود را فراهم کرد. در این مطلب قصد داریم جدول مسابقه‌های گروهی والیبال و نحوه امتیازگیری تیم‌ها را برای کسب رتبه بهتر در جدول بررسی کنیم.


در مسابقه‌های والیبال مساوی نداریم؛ فقط برد و باخت. همان‌طور که می‌دانید، در والیبال تعداد دست‌های (Setهای) بازی مشخص‌کننده تیم برنده است. اگر هر تیمی زودتر سه دست را ببرد، برنده مسابقه است. بنابراین کمترین تعداد دست، 3 تا و بیشترین 5 تا خواهد بود.

اگر مسابقه‌ای با سه دست پایان یابد، به این معناست که تیم برنده سه دست پشت سر هم را برده و هیچ دستی را نباخته و نتیجه بازی 3 بر 0 است. اما اگر مسابقه‌ای با چهار دست پایان یابد، به این معناست که تیم برنده سه دست را برده است و قبل از اینکه دست سوم را ببرد، یک دست را باخته و نتیجه بازی 3 بر 1 است. به همین ترتیب، اگر مسابقه‌ای با پنج دست پایان یابد، به این معناست که تیم برنده سه دست را برده است و قبل از اینکه دست سوم را ببرد، دو دست را باخته و نتیجه بازی 3 بر 2 است. در هر دست نیز اگر تیمی زودتر به امتیاز 25 برسد، برنده است، فقط در صورتی‌که بازی به دست پنجم بکشد، امتیاز 15 مشخص‌کننده برنده در دست پنجم است.

در والیبال، تیمی که بازی را 3 بر 2 برده، در کسب امتیاز با تیمی که بازی را 3 بر 0 یا 3 بر 1 برده است، تفاوت دارد. هر بازی والیبال 3 امتیاز دارد که اگر تیمی 3 بر 0 یا 3 بر 1 پیروز شود، سه امتیاز به‌طور کامل برای او در جدول ثبت می‌شود. حال اگر تیمی 3 بر 2 تیم مقابلش را شکست دهد، دو امتیاز کسب خواهد کرد و تیم بازنده نیز یک امتیاز می‌گیرد.

۱۳۷۱
کلیدواژه (keyword): رشد برهان متوسطه اول,ریاضیات و کاربرد
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید