عکس رهبر جدید

تازیدن سواره نظام‌ها

تازیدن سواره نظام‌ها

سال‌ها رنج و خستگی مفرط ناشی از پیچ و خم‌ها و ترافیک سنگین جاده چالوس به‌ویژه مسیر کرج تا بخش آسارا را بر دوش کشیدیم و به امید راهگشایی فاز یک از آزاد راه تهران- شمال روزشماری کردیم. اکنون این راه هموار شده و زمان و مسافت طولانی دیروز، اکنون در ۳۰ دقیقه میسر گردیده است.

 آن‌چه امروز ذهنم را غمگنانه و تأسفبار در هم پیچیده است، سرعت غیرمجاز خودروهای مدل بالایی است که در صددند این مسافت ۳۰ دقیقه‌ای را در ربع ساعت بپیمایند! و برای آن از هیچ خلافی فروگذار نیستند. مسافتی که تا دیروز مجبور بودند در ۳ ساعت و گاه در ایام تعطیلات تا ۶ ساعت و حتی بیشتر معطل بمانند! اگرچه، اهالی قانون و مقررات و مردمان صبور منتظرند تا با نصب دوربین‌های مجهز و استقرار سایر زیرساخت‌ها و الزامات بازدارنده دیگر، بخش عمده‌ای از این قانون‌گریزی‌ها و خطرات مادی و جانی کاسته شود.

 حال این روایت تلخ در دل اتفاقی شیرین، بی‌شباهت با بهبود وضعیت اقتصادی کشور با رفع تحریم‌ها و موانع خارجی، بدون توجه به تحکیم زیرساخت‌های داخلی نبوده و  مثالی شنیدنی و تصویری دیدنی از این ماجراست. به دیگر سخن، اگر موانع خارجی مد‌نظر در اقتصاد کشور برچیده شود، لاکن بسترهای قانونی و ساختاری، نگرشی و فرهنگی لازم طرح‌ریزی نشود، نه تنها از مشکلات، تخلفات و مفاسد کاسته نخواهد شد، بلکه میدان برای تازیدن سواره نظام‌ها بیشتر و تماشاگه  زیرپا رفتن پیاده‌نظام‌ها مصیبت‌بارتر است. از ماگفتن بود!

۶۷۸
کلیدواژه (keyword): یادداشت,دکتر حیدر تورانی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید