عکس رهبر جدید

آموزش فنی و حرفه‌ای حلقه مفقوده تقویت سرمایه انسانی کشور

  فایلهای مرتبط
آموزش فنی و حرفه‌ای حلقه مفقوده تقویت سرمایه انسانی کشور

آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای  با مفهوم جامع و مبسوط شامل تمام جنبه‌های فرایند آموزش، از جمله آموزش عمومی، مطالعه و بررسی فناوری و علوم وابسته، کسب مهارت‌های عملی، نگرش‌ها و شناخت، و درک دانش مرتبط با حرفه و  شغل و بخش‌های متفاوت اقتصادی و زندگی اجتماعی است.

آموزش فنی و حرفه‌ای باید بخش جدایی‌ناپذیر آموزش عمومی و آموزش پایه هر فرد باشد و او را با فناوری، دنیای کار، ارزش‌های انسانی و استاندارد شهروند مسئولیت‌پذیر آشنا ‌سازد.

آموزش فنی و حرفه‌ای، با هدف برآوردن نیازها و آرمان‌های افراد، ابزار آمادگی برای ایفای نقش در حوزه‌های حرفه‌ای و مشارکت مؤثر در دنیای کار، وسیله‌ای برای توسعه محیطی پایدار، و روشی برای کاهش فقر است.

دولت‌ها نیز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به مثابه مسیر و وسیله‌ای برای نوین‌سازی کشورهایشان می‌دانند و انتظار دارند، با سرمایه‌گذاری در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، چالش‌های اساسی اقتصادی و اجتماعی‌شان را پاسخ‌گو باشند. رشد تولید ناخالص داخلی سرانه، پیشرفت صنعتی، افزایش درآمد سرانه، افزایش رضایتمندی و توانمندی‌های فردی و اشتغال مفید، همگی از دستاوردهای آموزش فنی و حرفه‌ای و تقویت سرمایه انسانی کشورها محسوب می‌شوند.

در شرایط دشوار کنونی که کشورمان با تحریم‌های ظالمانه و اقدامات خبیثانه دشمنان انقلاب اسلامی مواجه است، همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان داشتند، تنها راه ملت ایران قوی‌کردن خود و کشور است. از این رو «تقویت سرمایه انسانی» کشور که خود در گرو توسعه آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و توجه سیاست‌گذاران و برنامه ریزان به این نوع از آموزش‌ها در سطح کشور است، می‌تواند مؤثرترین اقدام برای دستیابی به این مهم تلقی شود.

اعضای هیئت تحریریه این نشریه، با توجه به مأموریتی که برای نشریه ترسیم شده است، تلاش می‌کنند تا در حد امکان تغییرات و تحولات آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی را در سراسر کشور و در سایر کشورها، و همچنین تجارب ارزشمند مجریانی را که در این عرصه گام‌های موفقیت‌آمیز را برداشته‌اند، در اختیار شما هنرآموزان، مدیران و کارشناسان گرامی قرار دهند. در انتها از سرکار خانم دکتر عطاران و جناب آقای بخشوده که در شماره‌های قبلی با عنوان سردبیر مجله و مدیر داخلی زحمات فراوانی برای تدوین و انتشار شماره حاضر مجله کشیده‌اند، و همچنین از اعضای محترم هیئت تحریریه کمال تشکر و قدردانی را دارم.

۹۵۰
کلیدواژه (keyword): سرمقاله,آموزش فنی و حرفه‌ ای,
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید