عکس رهبر جدید

تأمین مالی مدارس در اروپا

تأمین مالی مدارس در اروپا
این کتاب با هدف شناخت ساختار نظام‌های تأمین مالی مدارس منتشر شده است.

کتاب «تأمین مالی مدارس در اروپا» با ترجمه علی اللهیارترکمن و مرجانه سلطانی با هدف شناخت ساختار نظام‌های تأمین مالی مدارس، در انتشارات مدرسه منتشر و روانه بازار نشر شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «امروزه تأمین منابع مالی آموزش و پرورش در سراسر جهان خصوصاً در کشورهای در حال توسعه با بحران جدی رو به رو است. زیرا از یک سو افزایش تقاضا برای آموزش از طریق رشد سریع جمعیت و از طرف دیگر رشد روزافزون فناوری اطلاعات و کاربرد و استفاده از آن در زندگی روزمره و مهم‌تر از همه محدودیت منابع مالی و کسری ساختاری بودجه در نظام‌های آموزشی این معضل را حادتر نموده است. آموزش و پرورش نیز در مواجه با تقاضای روزافزون شهروندان برای آموزش کیفی و کافی با کمبود‌های شدید در زمینه تأمین مالی روبه‌رواست.

البته موضوع تأمین منابع مالی آموزش درمدارس همواره کانون توجه نهاد‌های ذی ربط و کارشناسان بوده. اما این سؤال مطرح است که چگونه نظام‌های آموزشی در اثر بحران‌های مالی و اقتصادی می‌توانند به مقابله با چالش‌های اجتماعی و اقتصادی  که در این دوران پیش روی آن‌ها قرار دارد، ادامه دهند.»

در کتاب «تأمین مالی مدارس در اروپا» با تهیه گزارش ۲۷ کشور از ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا، چارچوبی برای شناخت ساختار نظام‌های تأمین مالی بخش دولتی  آموزش و پرورش  در سطح اروپا به رشته تحریر در آمده است که این  دانش و تجربه می‌تواند برای اصلاح سیاست‌ها به‌خصوص در کشورهایی با فرایندهای  مشابه در تأمین بودجه و ساختار دولتی الهام بخش باشد.

۳۸۸
کلیدواژه (keyword): انتشارات مدرسه,تأمین مالی مدارس در اروپا,علی اللهیارترکمن,مرجانه سلطانی,
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید