عکس رهبر جدید

۱۰ اقدام مهم در تعطیلات تابستانی

  فایلهای مرتبط
۱۰ اقدام مهم در تعطیلات تابستانی

۱. به سفر بروید؛
یک معلم باید هر روز سال تحصیلی در مدرسه حضور داشته باشد. در حقیقت، شما به‌عنوان یک معلم اغلب لازم است که حتی در خارج از محیط مدرسه، در دسترس باشید. بنابراین،   سفر رفتن در تعطیلات تابستانی و انجام دادن کارهایی دور از  محیط مدرسه ضروری است.
 

۲. یک چیز جدید را امتحان کنید؛
افق دید خود را گسترش دهید. یک سرگرمی یا چالش جدید را انتخاب کنید و یا در دوره‌های آموزشی  غیر از موضوع تدریس خود ثبت‌نام کنید. تعجب خواهید کرد چگونه این اقدام می‌تواند تدریس شما را در سال آینده تقویت کند. موضوع جدید مورد علاقه شما ممکن است با علائق شماری از دانش‌آموزان جدیدتان ارتباط داشته باشد.
 

۳. فقط برای خودتان کاری انجام دهید؛
به باشگاه بروید، در کنار ساحل قدم بزنید یا به یک سفر دریایی بروید. کاری کنید که انجام دادن آن شما را  اقناع کند. از خودتان مراقبت کنید. مراقبت از بدن، ذهن و روح بسیار مهم است؛ چون باعث‌ می‌شود از زندگی رضایت داشته باشید و به شما در تجدید قوای مجدد و شروع به کار برای سال آینده کمک می‌کند.


۴. روی تجربه‌های تدریس سال گذشته تأمل کنید؛
به سال قبل فکر کنید و موفقیت‌ها و چالش‌های خود را تعیین کنید. اگرچه باید زمان یکسانی را صرف تفکر درباره چالش‌ها و موفقیت‌ها کنید،  روی موفقیت‌ها بیشتر متمرکز شوید. وقتی به جای توجه به کارهایی که ضعیف انجام داده‌اید، بر آنچه خوب انجام گرفته‌است تمرکز کنید، موفقیت بیشتری حاصل می‌شود.
 

۵. درباره حرفه خود اطلاعات کسب کنید؛
اخبار بخوانید و درباره اینکه در حوزه آموزش‌وپرورش چه می‌گذرد، اطلاعات کسب کنید. اقدامات قانون‌گذاری امروز می‌تواند به معنای تغییری بزرگ در محیط کلاس فردا باشد.


۶. یک همکار  را برای صرف ناهار دعوت کنید؛
با نزدیک شدن به شروع سال تحصیلی، معلمان باید بدانند که از آن‌ها قدردانی می‌شود. به یک معلم همکار که به شما انگیزه داده و برایتان الهام‌بخش بوده است، فکر کنید. او را برای ناهار دعوت کنید و نشان دهید که وجودش چقدر برای دانش‌آموزان و شما مهم است.


۷. برای بهبود تدریس خود، چند درس را انتخاب و درباره آن‌ها مطالعه کنید؛
دروسی را که احساس می‌کنید باید بهبود دهید، انتخاب کنید. شاید نیاز شما فقط  با خواندن منابع غیر‌درسی برطرف شود.  شاید هم فقط باید آن‌ها را  دور بریزید و طرح درس‌هایتان را از نو بنویسید. یک هفته  وقت  صرف تجدید نظر در این طرح درس‌ها و باز نویسی آن‌ها کنید.
 

۸. روش‌های تدریس خود را ارزیابی کنید؛
آیا در کلاس مدیریت مطلوبی دارید؟ آیا برای مواجهه با دانش‌آموزانی که با تأخیر به کلاس می‌آیند، سیاست مؤثری دارید؟ آیا کارها و وظایف کلاسی را به خانه می‌برید؟ این روش‌ها و سایر روش‌های تدریس خودتان را بررسی کنید؛ با شناسایی نقایص، کارایی و اثر‌بخشی تدریس خود را افزایش دهید و از تعداد کارهایی که به خانه می‌برید، بکاهید.


۹. به خودتان روحیه بدهید و انگیزه‌تان را برای تدریس تقویت کنید؛
زمان‌های خوب و باکیفیتی را با کودک  خود یا شخصی دیگر بگذرانید. درباره معلم‌ها و مربیان معروف و شناخته شده و رهبران الهام‌بخش و انگیزشی مطالعه کنید. کتاب‌ها و فیلم‌های‌ الهام‌بخش و انگیزشی بخوانید و ببینید. به یاد داشته باشید که چرا وارد حرفه معلمی شده‌اید و چگونه این کار را شروع کرده‌اید.


۱۰. سطح تخصص خود را حفظ کنید؛
همواره درباره  موضوعی که تدریس می‌کنید، اطلاعات بیشتری کسب کنید و مطالب جدیدی یاد بگیرید. برای این کار، آخرین ویرایش انتشارات را کنترل و بررسی کنید. ممکن است برای یک درس جدید، منبعی خوب و عالی پیدا کنید.

 

منبع

Kelly, Melissa. (2020, February 11). Top 10 Things for Teachers During Summer Vacation. Retrieved from https://www.thoughtco.com/during-summer-vacation-8342
https://www.thoughtco.com/


 

۱۳۴۹
کلیدواژه (keyword): تعطیلات تابستانی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید