عکس رهبر جدید

زنگ فیلم: گزیده‌ فیلم‌ های جشنواره بین المللی فیلم رشد و چشمان مشتاق دانش آموزان

  فایلهای مرتبط
زنگ فیلم: گزیده‌ فیلم‌ های جشنواره بین المللی فیلم رشد و چشمان مشتاق دانش آموزان

فرند (دوست)
مخاطب‌:
این فیلم برای تماشای دانش‌آموزان ‌دوره‌های اول و دوم متوسطه ‌و اولیای گرامی پیشنهاد می‌گردد
عنوان فیلم‌: فرند
کارگردان‌: احمد تیموری
قالب‌: داستانی (بخش بین‌الملل)
مدت زمان‌: ۱۸ دقیقه

خلاصه فیلم: دانش‌آموزی به نام آریا با نوجوانی به نام کامی دوست شده است که چند سال از او بزرگتر است و شناخت چندانی از او ندارد. کامی به بهانه کمک کردن به آریا به خانه آن‌ها می‌آید اما توانایی و مهارت بالای کامی در استفاده از گوشی همراه، تبلت و غیره باعث می‌شود که پدر و مادر آریا از کامی برای تعمیر گوشی همراه و دیگر امور اینترنتی از او کمک بگیرند. آریا از رفتار و گفتار کامی متوجه چیزی می‌شود ...


موش‌ها بدون صدا می‌آیند ...
انسان موجودی است اجتماعی که نمی‌تواند به تنهایی زندگی کند. شکی نیست که انتخاب دوست در سرنوشت انسان‌ها تأثیر بسیار زیادی دارد و گاهی سعادت و گمراهی بشر با انتخاب دوستان رقم می‌خورد. قرآن کریم در آیه 28 سوره فرقان، در مورد تأثیر دوست در سرنوشت انسان، از قول انسانی که در روز قیامت با آثار و نتایج اعمالش روبه‌رو شده است، می‌فرماید: «ای وای بر من، کاش فلان (شخص گمراه) را دوست خود انتخاب نکرده بودم!»

لسان‌الغیبِ شعر فارسی، در این خصوص، در یکی از غزل‌هایش آورده است:

دریغ و درد که تا این زمان ندانستم / که کیمیای سعادت رفیق بود رفیق

 

 

friend

 



انسان‌ها در همه دوره‌های زندگی خود به دوست و رفیق صمیمی نیاز دارند. اما داشتن دوست و رفیق برای نوجوان از اهمیت بیشتری برخوردار است. در دوران نوجوانی، نیاز به دوست از هر دوره‌ای محسوس‌تر است. نوجوانان با ورود به مرحله‌ای جدید از زندگی و قدم گذاشتن به محیط اجتماع، به اقتضای سن، برای تکمیل شخصیت و نیز برآوردن نیاز طبیعی و میل باطنی خود، به گزینش دوستان خویش روی می‌آورند و گاه به لحاظ بی‌تجربگی و ناآشنایی با شگردهای دشمنان دوست نما، در معرض دشوارترین  و حساس‌ترین شرایط قرار می‌گیرند. این وضعیت می‌طلبد که هم در خانواده و هم در مدرسه، در این خصوص به دانش‌آموزان آموزش و آگاهی‌های لازم داده شود.

اولیای گرامی در محیط خانواده و معلمان و مربیان محترم در مدرسه و کلاس‌های درس باید نوجوانان را در گذر از این مرحله بحرانی و سرنوشت‌ساز راهنمایی و کمک کنند. امروزه ورود به فضای مجازی و زندگی در فضایی غیرواقعی، نه تنها این مرحله حساس و بحرانی را بیش از پیش برای نوجوانان خطر آفرین ساخته، بلکه خود اولیا را نیز در معرض سقوط و اشتباه قرار داده است.

فیلم کوتاه «فرند» یکی از فیلم‌های پذیرفته شده در بخش مسابقه چهل‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد است که در انتخاب دوست و رفت و آمدهای خانوادگی، به دانش‌آموزان و اولیای گرامی هشدار می‌دهد.

۸۳۶
کلیدواژه (keyword): کاربرد فناوری آموزشی,جشنواره بین المللی فیلم رشد,
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید