عکس رهبر جدید

آقای آرین گل

  فایلهای مرتبط
آقای آرین گل
پای صحبت‌های آرین غلامی؛ شانزدهمین استاد بزرگ شطرنج ایران

چشم‌ها همه منتظر آمدن اوست که بیاید بنشیند پشت میز. با انگشت‌‌هایش مهره‌ها را جا‌به‌جا کند، بار دیگر مهارتش را نشان دهد و مانند شش بازی گذشته امتیاز کامل بگیرد؛ بعد هم بشود «قهرمان» و با جایزه ۲۵ هزار دلاری و مدالی در گردن، افتخارآفرینی کند برای کشورش؛ اما او نمی‌آید. صندلی‌اش خالی باقی می‌ماند و حریفش از رژیم صهیونیستی هاج و واج از نیامدن او، چشم می‌چرخاند دنبالش. تمام سالن پر می‌شود از صدای پچ پچ. «آرین غلامی» نوجوان ۱۶ ساله ایرانی، «قهرمان» بودن را چیز دیگری می‌داند. او می‌خواهد به همه دنیا نشان دهد، نه مدال، نه مقام و نه دلار برایش ارزشی ندارد و آرمان و ارزش او ایستادن مقابل ظلم و دفاع از مظلوم است. او با حریف اسرائیلی بازی نمی‌کند تا فریاد بزند:«ظلم علیه فلسطین باید متوقف شود».

 

حفظ قداست پرچم کشور از همه چیز برای من مهم‌تر است
نتیجه کوتاه بود:
«آرین غلامی نائب قهرمان مسابقات شطرنج شد»؛ اما غلامی در حالی با ۷ امتیاز نایب قهرمان شد که بازی برابر حریف رژیم صهیونیستی می‌توانست او را قهرمان کند؛ ولی او تصمیم گرفت به «قهرمانی» معنای دیگری ببخشد. شاید  این تصمیم در نظر بسیاری از افراد عجیب باشد؛ اما آرین می‌گوید: «من این کار را ترجیح دادم چون یک سری از چیزها برای من و کشورم اهمیت دارد. حفظ قداست پرچم ایران و پایبندی به آرمان‌های نظام، اهمیت زیادی دارد. من با هزینه شخصی خودم راهی این رقابت‌ها شدم؛ اما آنجا که پای ایران به میان بیاید، چیزهای دیگر برای من بی‌ارزش می‌شود».

اما همه از آرین دفاع نمی‌کنند. این که آرین پای اعتقادش ایستاده و دور مقام قهرمانی را خط کشیده، به مذاق خیلی‌ها خوش نیامده است. او حتی به خاطر این انتخاب خود از بعضی مسابقه‌ها کنار گذاشته شد، از بعضی پاداش‌ها و امتیازها محروم شد و برچسب‌‌ها و لقب‌هایی مانند: «قهرمان حکومتی، ورزشکار سپاهی و...» را به جان خرید. خیلی‌ها تلاش داشتند که بگویند انتخاب او، یک انتخاب سازماندهی شده بود. در حالی که حقیقت این نیست و آرین غلامی در این باره می‌گوید: «وقتی رسانه‌های معاند این‌قدر دست و پا می‌زنند، نشان دهنده این است که تحت‌فشار قرار گرفته‌اند و من کارم را به درستی انجام داده‌ام».

 

به دیدار مقام معظم رهبری رفتم
آرین غلامی متولد ۴ مرداد ۱۳۸۰ در قائم‌شهر است. او اولین بار در مسابقات جهانی زیر هشت سال در ترکیه توانست اول شود و یک سال بعد، در قهرمانی شطرنج مدارس جهان دوباره در ترکیه قهرمان شد. آرین از همان ابتدا تا امروز افتخارات زیادی را برای شطرنج کشور کسب کرده است؛ اما بعد از ماجرای انصراف مقابل حریف اسرائیلی، با مقام معظم رهبری دیدار داشته و رضایت رهبر کشور را بالاترین افتخار خود می‌داند. در این دیدار کوتاه، گفت‌و‌گویی بین مقام معظم رهبری و آرین غلامی صورت گرفته است.

رهبر معظم انقلاب: خب رفتید تیم ملی؟

آرین: بله، لطف شما بود، ممنونم.

رهبر معظم انقلاب: الحمدلله. خدا ان‌شاءالله شماها را حفظ کند. خدا ان‌شاءالله شماها را برای اسلام، برای این کشور نگه دارد. ایشان پدرتان هستند؟ خانم هم مادرتان هستند. خدا ان‌شاءالله به شما [پدر و مادر] ببخشد این جوان را. ان‌شاءالله که مایه چشم‌روشنی شما باشد در دنیا و آخرت.

آرین: می‌خواهم مدالم را تقدیم کنم خدمتتان.

رهبر معظم انقلاب: به به! خیلی خوب. خیلی خوش‌حال شدم آقای غلامی، آقای آرینِ گل. خوش‌حالیم که بحمدالله شماها را داریم. برای آینده کشور شماها سرمایه‌اید؛ این سرمایه را نگهدارید. این (مدال) را من از شما قبول می‌کنم و به شما برمی‌گردانم؛ این را دلم می‌خواهد نگهدارید شما و داشته باشید.

 آرین غلام پور

با انگشتر سردار سلیمانی به مسابقات خواهم رفت
برای ما، برای نوجوان‌ها و جوان‌هایی که معنای غیرت، شجاعت، جهاد و مردانگی را می‌فهمند، بعضی‌ چیزها آن‌قدر ارزشمندند که جایزه ۲۵ هزار دلاری در مقابلشان هیچ است. بعضی چیزها مانند انگشتری حاج قاسم سلیمانی. آرین پس از انصراف مقابل حریم اسرائیلی‌اش به ملاقات حاج قاسم سلیمانی رفت. او که شیرینی این دیدار را همواره و تا همیشه همراه خود خواهد داشت، می‌گوید: «راستش من از سردار خیلی تعریف‌ها شنیده بودم. از دلاوری‌هایی که در جنگ با داعش داشتند و تلاشی که برای امنیت ما می‌کنند. از همه این‌ها کلی ماجرا شنیده بودم و به همین دلیل هم خیلی دوستشان داشتم. ایشان که به مازندران آمدند، من را دعوت کردند و من هم خیلی‌خیلی خوش‌حال شدم. حس عجیبی داشتم از اینکه با فردی شجاع مثل سردار سلیمانی که آوازه شجاعتش همه جا هست، دیدار می‌کنم»؛ اما این دیدار با هدیه‌ای از سوی حاج قاسم سلیمانی ماندگار شد. درست در لحظه‌ای که آرین از ذوق سر از پا نمی‌شناخت، سردار سلیمانی انگشتری خود را در انگشت او قرار داد. آرین درباره آن لحظه می‌گوید: «سردار سلیمانی من را بغل کرده بودند که متوجه شدم انگشترشان را از دست در آورده و توی دستم گذاشتند. این لطف و هدیه ایشان بود. یک انگشتر برای خودم و یک انگشتر هم هدیه برای پدرم فرستادند. من انگشتر را همراه خودم به مسابقات خواهم برد. این بار می‌خواهم با انگشتر حاج قاسم سلیمانی مهره‌ها را جا‌به‌جا کنم».

 آرین غلام پور


برای بار دوم؛ داستان آرین و حریفی از رژیم صهیونیستی
در هفته های گذشته، آرین غلامی دوباره در مقابل حریفی از رژیم صهیونیستی قرار گرفت و باز هم از مبارزه با او انصراف داد. این اقدام شجاعانه نماینده شطرنج کشورمان با واکنش منفى مسئولان برگزارى این رقابت، منجر به آن شد که غلامی از ادامه رقابت‌ها نیز انصراف دهد. حال امکان دارد به خاطر این اقدام، فدراسیون جهانی تصمیم به حذف و محرومیت آرین در مسابقات جهانی بگیرد، آرین می‌گوید: «دورکوویچ، رئیس فیده هم فردی یهودی است و این موضوع شاید کار را برای ما سخت‌تر کند». همه این‌ها در حالی است که آرین غلامی با عملکرد قابل قبول در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان و در رده سنی زیر ۱۸ سال، حد نصاب لازم برای کسب سومین و آخرین نورم استاد بزرگی را کسب کرد و امروز لقب شانزدهمین استاد بزرگ تاریخ شطرنج ایران را از آن خود کرده است.

 

۱۰۶۹
کلیدواژه (keyword): آرین غلامی,سردار سلیمانی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید