عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

یادى از معلم صابر

  فایلهای مرتبط
یادى از معلم صابر
«محمدصابر صابر»، ملقب به معلم صابر، از هنرمندان و معلمان نامی کرد

محمد‌صابر صابر در سال ۱۳۲۴ در سقز از شهرستان‌های استان کردستان دیده به جهان گشود. وی هنر را نزد استادان مرحوم احمد حواری نسب و مهدی کمالی کردستانی فرا گرفت و سپس تکمیل هنر خویش را در مراکز هنری دنبال کرد.

در سال ۱۳۶۱ با همراهی کمالی کردستانی، شیخ‌الاسلامی و معروفی کلاس‌های هنری را در سنندج دایر کرد و از سال ۶۴ تا ۷۵ به مدت ۱۱ سال مسئول این کلاس ها در کردستان بود. در سال ۱۳۶۸ مدرک فوق‌ ممتاز و در سال ۱۳۷۴ مدرک درجه ۲ هنری را دریافت کرد.

تدریس در رشته هنر در دوره‌های گوناگون آموزش‌‌و‌پرورش در استان کردستان و آذربایجان غربی و سالیان متمادی سرگروهی هنر آموزش‌‌‌و‌پرورش استان کردستان، و تربیت و فراهم‌سازی زمینه معرفی هنرمندان در رشته‌های هنری، حاصل سال‌ها تلاش این استاد گرانمایه است.

صابر بیش از پنجاه سال در زمینه آموزش هنر فعال بود و به‌عنوان مدرس در استان، تاکنون ده‌ها هنرمند را در سطح‌های ممتاز و فوق ممتاز آموزش داد.

اردیبهشت ماه سال جاری، هم‌زمان با هفته‌ معلم، در مراسمی باعنوان «معلم صابر» که به همت حوزه‌ هنری انقلاب اسلامی کردستان و همکاری هنرمندان سنندج برگزار شد، از سال‌ها تلاش و کوشش استاد محمد‌صابر صابر تجلیل به عمل آمد.

«معلم صابر» در نخستین کنگره بین‌المللی مشاهیر کرد که ۱۱ و ۱۲ تیر امسال در سنندج برگزار شد، زمانی که در بستر بیماری بود، نشان درجه یک هنری، معادل دکترای هنر را دریافت کرد، اما متأسفانه روز ۲۵ تیرماه نود و هشت، در سن ۷۴ سالگی، پس از چند ماه جدال با بیماری سرطان، دار فانی را وداع گفت. ایشان در قطعه هنرمندان بهشت محمدی سنندج به خاک سپرده شد. روحش قرین آرامش و رحمت پروردگار منّان.

محمد‌صابر صابر
۹۳۲
کلیدواژه (keyword): خبر
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید