عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

تشویق در درس فرهنگ و هنر با توجه به سند تحول

  فایلهای مرتبط
تشویق در درس فرهنگ و هنر با توجه به سند تحول

... فتبارک الله احسن الخالقین. سوره المؤمنون آیه ۱۴.

آفرین باد بر خدا که بهترین آفرینندگان است.


خداوند در قرآن کریم به خود آفرین گفته و اولین بار خود را ـ به خاطر آفرینش انسان ـ ستوده است. او به بهترین خلقت‌ها از خلق انسان یاد می‌کند که نشان جایگاه باارزش تحسین است. از اصول و مبانی مهم آموزش در هر درس و رشته‌ای بحث تشویق است؛ بنابراین در درس فرهنگ و هنر و آموزش رشته‌های هنری هم، که چهارده رشته در کتب سه پایه متوسطه اول است، باید برای تشویق جایگاه باارزشی قائل شد.

در سند تحول بنیادین وقتی از حوزه‌های تربیت و یادگیری بحث می‌شود جایگاه آموزش هنری در گروه چهارم، بعد از آموزش حکمت و معارف، قرآن و عربی و زبان و ادبیات فارسی قرار گرفته است. در سند، از طریق جهت دادن به فرهنگ مهم‌ترین و غنی‌ترین منبع دست‌یابی به هویت فراهم می‌شود.

خلق اثر هنری را نمی‌توان تنها با تشویق و یا معیارهای ساده‌ای چون سنجش کمّی و کیفی ارزیابی نمود. چرا که در خلق اثر هنری ارزش‌های والای انسانی و حیات طیبه مطرح است و تشویق‌های زمینی کار و تلاش و هرگونه تشویقی که فقط ارزش مالی داشته باشد کارایی محدودی خواهد داشت. تشویق باید معنوی و غیرمادی بوده و ارزش‌های والای انسانی را هدف قرار دهد تا آفرینش‌های بعدی را در پی داشته باشد و فرد را به جایگاه والای انسانی رهنمون نماید. در این صورت هم آموزش هنری درست انجام می‌پذیرد و هم حیات طیبه که از اهداف سند تحول است محقق می‌شود.

جدولی که ملاحظه می‌شود آمار همکاران هنرمند موجود در شهرها و مناطق استان مازندران، همراه با تعداد مورد نیاز است که امیدواریم آرام آرام توازن لازم بین نیازها و امکانات فراهم شود. بی‌تردید حضور دبیران متخصص و علاقه‌مند یکی از راه‌های اصلی برای کاربست شیوه تدریس تشویق‌مدارانه در کلاس خواهد بود. برای همه همکاران گرامی که در حوزه آموزش هنر فعالیت دارند آرزوی توفیق روزافزون می‌کنم.



آمار همکاران هنرمند استان مازندران

 

 

۱۱۶۹
کلیدواژه (keyword): یادداشت
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید