عکس رهبر جدید

انجمن علمی ـ پژوهشی معلمان زمین‌ شناسی استان خراسان جنوبی

انجمن علمی ـ پژوهشی معلمان زمین‌ شناسی استان خراسان جنوبی
جایگاه مهم و تأثیرگذار انجمن‌های علمی آموزشی معلمان در سند تحول آموزش‌وپرورش، نشان از نقش تعیین‌کننده و بسزای آن در فعالیت‌های آموزشی ـ پژوهشی دارد و می‌تواند در ارتقای سطح آموزش معلمان در کلاس و افزایش یادگیری دانش‌آموزان مؤثر واقع گردد.
وجود معلمان علاقه‌مند و فعال زمین‌شناسی در استان خراسان جنوبی از یک‌سو، و نقش و اهمیت زمین‌شناسی در آن منطقه، به علت وجود منابع معدنی فراوان و متنوع، گروه زمین‌شناسی استان را بر آن داشت تا در سال تحصیلی ۸۷ ـ ۸۶ تأسیس انجمن معلمان زمین‌شناسی را از وزارت‌خانه درخواست نماید. در پی موافقت با این درخواست مجوز تأسیس انجمن در تاریخ ۱۴/۱۰/۸۸ به شماره ۷/۱۲۰۲۸/۶۱۰ به گروه استان ابلاغ شد و هیئت مؤسس با برگزاری مجمع عمومی و رأی‌گیری، شورای اجرایی را انتخاب و شروع به فعالیت نمود.

اسامی هیئت مؤسس به شرح زیر است:
۱. محمد دیمه‌ور؛ ۲. محمدهادی اشراقی؛ ۳. پرویز طاهری بجد؛ ۴. ویدا وحیدنیا؛ ۵. سعیده مرتضوی کاخکی؛ ۶. غلامرضا زاهدی‌پور؛ ۷. رضیه سمیعی.
از بدو تأسیس انجمن تاکنون نخست آقای محمدهادی اشراقی و سپس خود من در سمت رئیس انجمن فعالیت داشته‌ایم و بیش از ۵۰ معلم نیز از کلیه مقاطع تحصیلی به عضویت آن درآمده‌اند.
 
انجمن معلمان زمین‌ شناسی  
انجمن معلمان زمین‌شناسی  
انجمن معلمان زمین‌شناسی  

طبق اساسنامه انجمن‌های علمی آموزشی و با توجه به نظر شورای اجرایی و اعضای انجمن، فعالیت‌های انجمن زمین‌شناسی خراسان جنوبی بر محورهای زیر انجام گرفته است:
• فعالیت‌های علمی (بازدیدهای علمی، برگزاری سخنرانی‌های علمی، همایش‌ها و جشنواره‌ها، برنامه آسمان شب)
• به روز نمودن اطلاعات علمی اعضا (آموزش نرم‌افزارهای مرتبط، نمایشگاه‌های سنگ، کانی و فسیل)
• نقد و بررسی کتاب‌های درسی دوره‌های مختلف تحصیلی (زمین‌شناسی، انسان و محیط زیست، علوم متوسطه اول و ابتدایی)
• اختصاص یک فضای مناسب به انجمن و تجهیز آن برای انجام فعالیت‌ها
• جمع‌آوری نمونه‌های سنگ، کانی و فسیل از سراسر استان
• تهیه جعبه سنگ و ارسال به مدارس متقاضی
 

طبق اساسنامه انجمن‌های علمی آموزشی و با توجه به نظر شورای اجرایی و اعضای انجمن، فعالیت‌های انجمن زمین‌شناسی خراسان جنوبی بر محورهای زیر انجام گرفته است:

فعالیت‌های علمی (بازدیدهای علمی، برگزاری سخنرانی‌های علمی، همایش‌ها و جشنواره‌ها، برنامه آسمان شب)

به روز نمودن اطلاعات علمی اعضا (آموزش نرم‌افزارهای مرتبط، نمایشگاه‌های سنگ، کانی و فسیل)

نقد و بررسی کتاب‌های درسی دوره‌های مختلف تحصیلی (زمین‌شناسی، انسان و محیط زیست، علوم متوسطه اول و ابتدایی)

اختصاص یک فضای مناسب به انجمن و تجهیز آن برای انجام فعالیت‌ها

جمع‌آوری نمونه‌های سنگ، کانی و فسیل از سراسر استان

تهیه جعبه سنگ و ارسال به مدارس متقاضی

 
 
یکی از اقداماتی که قبل از مجمع عمومی انجام شد جمع‌آوری و تهیه اطلاعات کلیه معلمان استان در رشته‌های زمین‌شناسی، معدن و گرایش‌های آن و همچنین معلمان علوم تجربی، و در پی آن دادن فراخوان برای شرکت در مجمع عمومی بود. بدین ترتیب اعضای انجمن معلمانی از کلیه مقاطع هستند و این امر نقش و تأثیر آن را در امر آموزش چشمگیرتر نموده است. پس از تعیین هیئت اجرایی و افتتاح حساب بانکی، فعالیت انجمن رسماً آغاز شد.


چگونه و چرا برتر شدیم؟
بخشی از فعالیت‌های این انجمن که طی سال‌های ۹۳ لغایت ۹۶ انجام گرفته به شرح جدول زیر است:
انجمن معلمان زمین‌ شناسی  
انجمن معلمان زمین‌شناسی  
انجمن معلمان زمین‌شناسی  
انجمن معلمان زمین‌شناسی

 

 



در حال حاضر اعضای شورای اجرایی انجمن عبارت‌اند از خانم‌ها ویدا وحیدنیا (رئیس)، عصمت عرب (نائب‌رئیس)، فاطمه بوشادی (دبیر) و فائزه رهبردار (ناظر).
حسب ارزشیابی انجمن‌های علمی آموزشی در سال تحصیلی ۹۶ ـ ۱۳۹۵ انجمن معلمان زمین‌شناسی استان خراسان جنوبی عنوان انجمن برتر را کسب نمود که این امر به لطف فعالیت‌های چشمگیر اعضای شورای اجرایی و دیگر اعضای فعال انجمن محقق گردید.
در پایان جا دارد از همکاری صمیمانه جناب آقای ابراهیم بهدادفر ریاست محترم پژوهش‌سرای دانش‌آموزی جابربن حیان شهرستان بیرجند، قدردانی و تشکر کنم.
امید است با اقدامات حمایتی لازم در اعتلا و پویایی انجمن‌های علمی، گامی در جهت ارتقای سطح آموزش کشور برداشته شود.


جایگاه مهم و تأثیرگذار انجمن‌های علمی آموزشی معلمان در سند تحول آموزش‌وپرورش، نشان از نقش تعیین‌کننده و بسزای آن در فعالیت‌های آموزشی ـ پژوهشی دارد و می‌تواند در ارتقای سطح آموزش معلمان در کلاس و افزایش یادگیری دانش‌آموزان مؤثر واقع گردد





۱۳۲۵
Loading
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید