عکس رهبر جدید

زنگ فیلم: معرفی گزیده ‌فیلم های جشنواره بین المللی فیلم رشد برای پخش در کلاس درس

  فایلهای مرتبط
زنگ فیلم: معرفی گزیده ‌فیلم های جشنواره بین المللی فیلم رشد برای پخش در کلاس درس
فیلم یکی از رسانه‌های اثربخش در آموزش محتوای درسی است. در کلاس درس، به کمک فیلم می‌توان دنیای خارج از کلاس را مشاهده کرد. برای ایجاد انگیزه، دقت و علاقه به موضوع درس، فیلم وسیله‌ای بسیار مناسب است که می‌توان در اول، وسط یا آخر درس از آن استفاده کرد. با این هدف که فیلم می‌تواند فرایند یاددهی و یادگیری را فعال و اثربخش کند و کیفیت یادگیری را ارتقا دهد، به معرفی فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم رشد پرداخته‌ایم.

مقدمه

خوانندگان عزیز و گرامی و مجریان محترم اجرای «زنگ فیلم» در کلاس درس، سلام و دو صد درود

به لطف خداوند متعال و مهر و محبت دستان تلاشگر شما فرهیختگان عرصه علم و دانش، «زنگ فیلم» تازه متولد شده در ماهنامه تکنولوژی آموزشی، هشت ماهه شد. دیری نخواهد گذشت که به همت شما عزیزان، این طفل نوپا روی پاهای خود بایستد و با ورود به تعداد بیشتری از کلاسهای درس مدرسههای ایران زمین، در کلاسهای تدریس سایر آموزگاران، معلمان و دبیران عزیز تغییر و تحولی شگرف ایجاد کند.

در هشتمین زنگ از سلسله زنگهای هنر هفتم، پلانهای ثبت شده روی پرده سفید دلمان را در پیشگاه دیدگان شما سکانداران علم و فرهنگ و هنر به نمایش میگذاریم تا شاید از این طریق پنجرههای تازهای را در کلاس درس دانشآموزان میهن عزیزمان، ایران، بگشاییم.

همانگونه که در مقدمات «زنگ فیلم»های پیشین بیان شد، استفاده از فیلمهای علمی، آموزشی و تربیتی در کلاس درس، استفاده از زبانی جدید است که در فرایند اجرای آن، کلاس درس و انتقال مطالب آموزشی با جذابیت، شگفتی و کشف خلاقانه دانشآموزان روبهرو می‌‌شود؛ زبان جدیدی که از تلفیق علم و هنر پدید میآید و میتواند یاریگر معلمان در کلاس درس «قبل از تدریس، حین تدریس و بعد از تدریس» باشد.

در شمارههای 1 تا 7 این ماهنامه، 15 فیلم کوتاه علمی، آموزشی و تربیتی را معرفی کردیم و با معرفی یک فیلم دیگر در آخرین شماره ماهنامه تکنولوژی آموزشی، در سالتحصیلی 98-1397 به ایستگاه پایانی میرسیم. اما به شما مسافران مشتاق و آگاه قطار سریعالسیر علم و دانش و تکنولوژی این نوید را میدهیم که با رسیدن به ایستگاه هشتم این ماهنامه، سفر ما به پایان نخواهد رسید. به قولی، پایان، شروع آغازی تازه است.

ضمن تقدیر و تشکر از آموزگاران، معلمان، دبیران و مدیران محترمی که در ماههای قبل، از استانهایی از جمله اصفهان، زنجان، خوزستان و شهر تهران با ما تماس گرفتند و نمونه فیلمهای معرفی شده را برای پخش در کلاس و مدرسهها دریافت کردند، به شما مژده میدهیم که انشاالله تلاش خواهیم کرد در سالتحصیلی 99-1398 نیز در کنار شما عزیزان باشیم و رهاوردهای تازهای از چهل و هشتمین جشنواره بینالمللی فیلم رشد را برای فعالتر کردن کلاس درس شما متولیان ارجمند تعلیم و تربیت به ارمغان آوریم. تا سلامی دیگر در سالتحصیلی جدید، بدرود. خدا یار و نگهدارتان باد!

 

عنوان فیلم:  مونالیزا

کارگردان: عباس عمرانی بیدی

قالب: داستانی (بخش بینالملل)

مدت زمان: 15دقیقه

خلاصه فیلم:  یکی از دانشآموزان مدرسهای دخترانه، برای آنکه طرح و رنگ لباس جدیدش را به دیگر دوستانش نشان بدهد، به دور از چشم مسئولان مدرسه، آن را در قسمتی از مدرسه میپوشد تا دوستانش درباره آن نظر بدهند. در این میان، دانشآموز دیگری به نام مونا، متوجه نشانههایی از یک شخص غریبه در محیط مدرسه میشود.

مخاطب:  این فیلم برای تماشای مدیران، معاونان، مربیان و سرایداران مدرسه توصیه میشود.

 

مونالیزا

- من مونالیزا نیستم!

اینبار روی صحبت ما با مدیران محترم مدرسههاست. آیا تا به حال به نیروهای محترم مدرسه خود، از جمله سرایداران و نیروهای تلاشگر خدماتی، توجه کردهاید؟ آیا به رانندگان محترم سرویس دانشآموزان مدرسهتان به اندازه کافی اعتماد دارید؟ آیا حتی معلمان و مربیان گرانقدر رسمی و غیررسمی را که روزانه چندین ساعت در کلاس درس مهمان فکر و ذهن دانشآموزان هستند، به اندازه کافی میشناسید؟ سادهتر بگوییم: آیا همانقدر که نگران آب و نان و درس و مشق و تلفن و رفت و آمدهای فرزندان خود هستید، به امانتهایی که به دست شما سپرده شدهاند، توجه کافی و لازم دارید؟ 

یکی از شغلهایی که اکثراً آقایان متصدی آن هستند، شغل سرایداری در اماکن مختلف است و از جمله مکانهای بسیار مهم و حساس در این زمینه، سرایداری در مدرسهها، به خصوص مدرسههای دخترانه است. این شغل در برگیرنده پستهایی سازمانی است که متصدیان آنها، ضمن سکونت دائم در محل، عهدهدار انجام اموری از قبیل حفاظت ساختمان، تأسیسات و لوازم و وسایل از سرقت، خرابی و آسیب در ساعات غیر اداری هستند و در ساعات اداری هم به نامهرسانی داخلی، نگهبانی، خدمتگزاری، باغبانی یا نظایر آن اشتغال دارند.

یکی از نمونه وظایف و مسئولیتهای مهم سرایداران محترم مدرسهها، جلوگیری از ورود غیر مجاز افراد، لوازم، وسایل، وسایل نقلیه و نظایر آن در ساعات اداری و غیر اداری به قسمتهای مختلف ساختمان مدرسه از جمله فضاهای داخلی و خارجی آنهاست.

سرایداران مدرسه، ضمن رعایت اصول و موازین شرعی و اسلامی و مطابق مقررات اداری و مالی، زیر نظر مدیر محترم هر آموزشگاه، عهدهدار وظایف کوچک و بزرگی هستند که در تمام ایام و ساعات سال ملزم به انجام و رعایت آنها هستند تا مبادا خدای ناکرده در تعلیموتربیت دانشآموزان و همچنین ایجاد محیطی امن و آرام برای آنها و سایر نیروهای مدیریتی و اجرایی مدرسه خللی ایجاد شود.

فیلم «مونالیزا» یکی از فیلمهای داستانی راه یافته به بخش مسابقه چهل و هفتمین جشنواره فیلم رشد است که سهلانگاری سرایداری پیر در مدرسهای دخترانه را روایت میکند. فیلم کوشیده است سرایداران محترم را به نقش مهمی که در این زمینه حساس برعهده دارند، بیش از پیش آگاه کند.

 

 

پینوشتها

فرهنگیان محترم، اولیای گرامی و متولیان ارجمند آموزشوپرورش برای تهیه فیلمهای معرفیشده میتوانند به یکی از روشهای زیر اقدام کنند:

الف) تماس با شماره تلفن 88305861-021 (گروه تولید فیلمهای آموزشی)

ب) ارسال درخواست کتبی از طریق نشانی الکترونیکی «goroohehonari@gmail.com»

(با ذکر نام، شماره تلفن و نشانی دقیق).

ج)مراجعه حضوری به نشانی «تهران، زیر پل کریمخان، خیابان ایرانشهر شمالی، سازمان پژوهش و برنامهریزی وزارت آموزشوپرورش، طبقه دوم، گروه توسعه و تولید رسانههای شنیداری و دیداری.

۱۳۴۲
کلیدواژه (keyword): کاربرد تکنولوژی آموزشی،:  فیلم آموزشی، فیلم رشد، تکنولوژی آموزشی، یادگیری،
نرگس
۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
0

فیلم مونالیزا رو دیدم . بازی خانم مدیر عالی بود. خسته نباشید میگم به عوامل فیلم بخصوص کارگردان محترم آقای عمرانی بچه های مدرسه هاجر


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید