عکس رهبر جدید

بررسی صلاحیت‌ های حرفه‌ ای هنرآموزان هنرستان‌ های فنی‌ و حرفه‌ ای تهران

  فایلهای مرتبط
بررسی صلاحیت‌ های حرفه‌ ای هنرآموزان هنرستان‌ های فنی‌ و حرفه‌ ای تهران
آیا آهنگی را خلق کردن و نواختن، شعری را ساختن و خواندن، داستانی را نوشتن و روی صحنه آوردن و تصویر و پیکری را خلق کردن مهمتر است، یا انسانی را از قوه به فعل در آوردن؟ هنری را پدید آوردن مهمتر است، یا پدیدآورنده هنر را تربیت کردن؟ برای انتخاب اهم و مهم می‌توان گفت: چون هنرمند اثر هنری را به ثمر می‌رساند و معلم هنرمند را، بنابراین کار اولی مهم و دومی اهم (مهمتر) است. زیرا هنرمندان بزرگ را استادان بزرگ تربیت کرده‌اند وگرنه هنر به اینجا نمی رسید. هدف از تعامل میان هنرآموز و شاگردانش آن است که در هنرجویان تغییری سازنده و بالنده ایجاد شود. اما کیفیت تعامل میان آنها موکول به این است که هنرآموزان هنرستان‌های ما از دانش، نگرش و مهارت‌های لازم و یا صلاحیت‌های حرفه معلمی برخوردار باشند. به عبارت دیگر، با صلاحیت‌ترین افراد برای حرفه هنرآموزی انتخاب شوند، این امر مستلزم آن است که علاوه بر ایجاد سازوکارهای مناسب جذب بهترین‌ها برای احراز شغل هنرآموزی، برنامه‌های درسی تربیت معلم فنی‌وحرفه‌ای نیز از نظر ساختار، هدف، محتوا و روش‌های عرضه، به گونه‌ای بازنگری و اصلاح شوند که با مفاهیم، رویکردها و فناوری‌های جدید دنیای آموزش و کار و الگوی انتخابی در آموزش و تربیت فنی‌وحرفه‌ای رسمی متناسب و سازگار باشند. انتظار این است که برای کسب شرایط احراز شغل معلم فنی وحرفه‌ای در قرن بیست و یکم، روش‌های جدیدی انتخاب شود تا ضمن به روزرسانی مداوم صلاحیت‌ها و توسعه حرفه‌ای هنرآموزان، موازنه بهینه‌ای میان آموزش دانشگاهی و آموخته‌های محیط کار برقرار شود.
۲۰۰۰
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید