عروسکی که دانش آموز است: پژوهشی در طراحی آموزشی مبتنی بر شیوه های آموزش غیرمستقیم
۱۳۹۸/۰۱/۱۹
از جمله شیوه های آموزشی در فرایند یاددهی یادگیری می توان به اقداماتی اشاره کرد که مطابق آن دانش آموزان به صورت غیرمستقیم با موضوع مورد نظر مرتبط می شوند و از این طریق به اهداف یادگیری دست پیدا می کنند. آموزش غیرمستقیم شیوه ها و روش های گوناگونی دارد که در همه آن ها این ویژگی مشترک قابل جست و جو است: دانش آموزان در فضایی که به ظاهر یادگیری رسمین رخ نمی دهد و با طی مراحلی که غالباً در شرایط طبیعی و معمول زندگی دانش آموزان رخ می دهد، می آموزند. به همین دلیل یادگیری برای آن ها از ماندگاری بیشتری برخوردار است.
۷۷۸
کلیدواژه (keyword):
طراحی آموزشی، آموزش غیرمستقیم، فرایند یاددهی یادگیری، مهارت های ارتباطی، مهارت های اجتماعی، طراحی و تولید،