عکس رهبر جدید

تربیت جنسی در مدرسه‌ های آلمان

  فایلهای مرتبط
تربیت جنسی در مدرسه‌ های آلمان

 

پیشنهاد برگزاری دورههای تربیت جنسی در مدرسه، در سال 1968 میلادی به وزارت فرهنگ و آموزش آلمان داده شد. تا سال 2002 که طرح بهصورت رسمی در برنامههای درسی همه ایالتها به اجرا درآید، بحثها و نشستهای فراوانی انجام شد. دلایل مذهبی مانع از اجرای این طرح میشدند.

اهداف اصلی تربیت جنسی در مدرسههای آلمان در دوره ابتدایی عبارتاند از: شناخت خود و احترام به دیگران، شناخت بدن، عملکرد و سلامت آن، مفهوم دوستی و عشق، درک احساسات و بیان کردن آنها، درک نیازهای خود و دیگران، تفاوتهای فیزیکی بین دختران و پسران، سن بلوغ، نیازهای این دوران و بهداشت شخصی، مفهوم خانواده، جلوگیری از گسترش بیماری در خود و دیگران، بارداری و زایمان، جلوگیری از بارداری پیش از موعد، پیشگیری از خشونت یا سوءاستفاده جنسی و درک تنوع فرهنگی.

تربیت جنسی در اصل برعهده خانوادههاست و مدرسهها تنها برای تکمیل اطلاعات و دانش به کمک خانوادهها میآیند. از آنجا که ایالتها در تعیین نظام آموزشی خود مستقلاند، زمان، محتوا و نحوه اجرای برنامههای درسی ایالات با هم متفاوت است و گاه با توجه به نیازهای دانشآموزان و پرسشهای آنها تغییر میکند. برای مثال، در برلین، بهعنوان یک ایالت مستقل، برنامه تربیت جنسی در پایههای اول و دوم، دادن شناخت به دانشآموزان از خود، اعضای جنسی بدن، تفاوت بین دو جنس و همینطور آمادگی برای تشخیص سوءاستفاده جنسی و قدرت نه گفتن است. در کلاسهای سوم و چهارم بارداری و تولد نوزاد نیز در برنامه درسی قرار میگیرد. دانشآموزان پایههای پنجم و ششم برای ورود به دوران بلوغ آماده میشوند و در کلاسهایی با تفکیک جنسیت، میآموزند در این دوران چه تغییرات جسمی و روحی بهوجود میآیند. در کل، بهداشت مربوط به آن را میآموزند. جلوگیری از گسترش بیماری و پیشگیری از بارداری نیز از جمله موضوعات است. در دوره متوسطه نیز در درس زیستشناسی، مباحثی چون تغییرات اعضای بدن در سن بلوغ و بارداری بهصورت علمیتر کامل میشود.

 

۲۳۴۸
کلیدواژه (keyword): تربیت جنسی،مدرسه‌ های آلمان،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید