عکس رهبر جدید

خارج از کلاس با برنامه درسی

  فایلهای مرتبط

منظور از آموزش خارج از کلاس1، یادگیری سازمانیافتهای است که در فضای خارج از کلاس درس صورت میگیرد. گاهی این برنامه به صورت سفری صحرایی و تجربه چالشهایی ماجراجویانه مثل پیادهروی و بالا رفتن از کوه و... و گاهی در حد گشتوگذار در محله اطراف مدرسه و بازدید از فضاهای محلی و مشاغل، یا بازدید از موزه یا مکانی تاریخی اجرا میشود. این برنامه می‌‌تواند از بازدیدی بیبرنامه و خستهکننده از موزه و نوشتن گزارشی ملالآور، تا اجرای یک طرح درس کامل و مدوّن، به صورتی نشاطآور و خاطرهانگیز را که به کسب تجربه و یادگیری عمیق دانشآموزان منجر میشود، در بر بگیرد.

 

آیا آموزش خارج از کلاس فقط به درس تاریخ و بازدید از موزه مربوط میشود؟

 هر نوع بازدید اگر با طراحی و فکر قبلی باشد، میتواند به آموزش خارج از کلاس تبدیل شود. حتی بازی کردن دانشآموزان در پارک، اگر با طراحی بازیهای خاص گروهی همراه باشد، میتواند به یک جلسه کلاس درس مهارتهای زندگی تبدیل شود. نکته جالب توجه، همزمانیِ آموزش دروس است. برای مثال، پس از بازی در پارک، با مشاهده دقیق انواع گیاهان و جانوران در همان محل زندگی خودشان (اکوسیستم آنها) و تکمیل کاربرگ مربوطه، میتوان یک جلسه کلاس علوم را هم برگزار کرد. نکته قابل توجه این است که مانند فضای داخل کلاس، در فضای بیرون هم باید محیطی در نظر گرفته شود که کاملاً امن باشد و برای دانشآموزان خطری نداشته باشد.

 

برنامه درسی و آموزش خارج از کلاس

آموزش خارج از کلاس میتواند کاملاً در راستای برنامه درسی باشد و با وجود زمان زیادی که به آن اختصاص میدهید، نهتنها ضربهای به برنامه درسی کلاستان وارد نکند، بلکه آن را پربارتر کند. سایتهای زیادی وجود دارد که پیشنهادهای خوبی درباره آموزش خارج از کلاس مبتنی بر برنامه درسی ارائه میدهند.

 

 

خارج از کلاس با برنامه درسی

http://outdooreducationaustralia.org.au/education/curriculum-guidelines/#toggle-id-10

در این سایت، رهنمودهایی درباره آموزش خارج از کلاس، با توجه به گروه سنی دانشآموزان و برنامه درسی ارائه شده است.

 

خارج از کلاس با برنامه درسی

www.myscres.com          

در این سایت نمونه کاربرگها برای اردوهای خارج از مدرسه وجود دارد که میتوان از آنها ایده گرفت.

 

خارج از کلاس با برنامه درسی

www.montessorinature.com/outdoor-learning-activities-with free/

در این بخش سایت نمونههای کاربرگ قابل چاپ وجود دارد.

 

در برنامه پینترست2 نیز با جستوجوی کلمات کلیدی outdoor learning, outdoor learning activities تصاویر کاربردی بسیار زیادی نمایش داده میشود.

 

 

 

پینوشتها

1. Outdoor education

2. pinterest

 

 

۱۰۶۴
کلیدواژه (keyword): پیشخوان،برنامه درسی،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید