عکس رهبر جدید

زیبا تر باشیم

  فایلهای مرتبط
زیبا تر باشیم

در ساعتهای استراحت بین کلاسها، بارها با همکارانمان در مورد شادابی پوست، چگونگی از بین بردن جای جوش صورت و یا راههای سفید شدن دندانها صحبت کردهایم. البته بیشترین گفتوگوها دربارهی زیبایی و تناسب اندام بین آموزگاران خانم جریان دارد، اما آموزگاران آقا هم باید به زیبایی و تناسب اندام خود توجه داشته باشند. در نتیجه، همهی ما باید به زیبایی ظاهری خودمان فکر کنیم. زیبا بودن، علاوه بر اینکه یکی از پایهایترین آداب و اخلاق اجتماعی است، در ارتباطگیری دانشآموزان با ما بهعنوان معلم نیز تأثیر بسیار زیادی دارد.  بعضی افراد معتقدند برای داشتن ظاهر زیبا نباید سراغ راههای غیرطبیعی و درمانهای مصنوعی رفت. در این باره باید چه کنیم؟ در این جزوهی مختصر، یادداشتی دربارهی ارتباط تغذیه با زیبایی میخوانیم. از ورزش کردن برای زیباتر شدن کمک میگیریم و پای صحبتهای یک دندانپزشک در زمینهی جراحیهای زیبایی فک و دندان مینشینیم. چاشنی این جزوه، خاطرهای بامزه در مورد معلمی دوستداشتنی در دوران دبستان است.

 

 

آقای ارضی، آموزگار زمینی

دورهی ابتدایی معلمی داشتیم که از همهی معلمهای دیگر چاقتر بود. آقای ارضی آموزگار کلاس پنجم بود و هیچوقت هم نشد که آموزگار ما باشد. ولی چه کسی بود که در تمام مدرسه و شاید هـم منطقـه، آقای ارضی را نشناسد؟ او مثل شخصیتهای کارتونی کاملاً گرد و دایرهای شکل بود. نکتهی مهم اینجاست که بچهها متوجه شده بودند کمی هم به یک سمت کج است. انگار وقتی راه میرفت یا میایستاد، کاملاً صاف نبود و شانهها یا پاهایش کوتاه و بلند بودند. اگر ستون فقرات را یک محور اصلی در نظر بگیریم، محور آقای ارضی عمودی نبود و کمی انحراف داشت.

آن موقع در درس علوم دربارهی سیارهی زمین خوانده بودیم و من ناگهان متوجه یک شباهت مهم شدم. آنقدر از این کشف خوشحال شدم که آن را برای همهی بچهها تعریف کردم. محور اصلی سیارهی زمین کاملاً مستقیم نیست و نسبت به صفحهی گردش آن در منظومهی شمسی کمی انحراف دارد. پس آقای ارضی که اسمش هم تقریباً میشود آقای زمینی، به همین دلیل دچار انحراف شده بود.

امیدوارم این کشف من هیچوقت به گوش آقای ارضی، معلم چاق کلاس پنجم مدرسهی ما نرسیده باشد.

 

محمد سرابی/ روزنامهنگار

 

۱۲۴۰
کلیدواژه (keyword): جزوه زیبایی و تناسب اندام،زیبا تر باشیم،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید