عکس رهبر جدید

قدرش ناشناخته است

  فایلهای مرتبط
قدرش ناشناخته است

سالها بعد، دقیقاً در همان روزی که دوستان صمیمیاش، رجایی و باهنر، به شهادت رسیدند، از دنیای ما رفت. سیوهفت سال بعد، در هشتم شهریورماه 97، روح حاج حسین خوشنویسان پر کشید و به ابدیت پیوست!

پیکر نحیف و رنجورش را به مدرسه عامالمنفعهای آوردند که خودش تأسیس کرده بود. خودش آرزو کرده و گفته بود «دوست دارد در کلاس درس به دیدار محبوبش برود.» روزهای آخر هم، حتی بیستوچند عمل جراحی نتوانسته بود بر روحیه پرنشاط او ذرهای اثر منفی بگذارد. باز هم به مدرسه ما میآمد و گرمای حضورش به همه همراهان و مشتاقانش جان میبخشید.

اما آن روز که او خود نیامد و او را بر فراز دستها آوردند، روز دیگری بود. میزکار و صندلی سادهاش را از اتاق آورده بودند و گوشهای از حیاط مدرسه گذاشته بودند. زیر شیشه میز، همان عکسهای قدیمی و همیشگیاش بودند؛ عکس دوستان شهیدش، رجایی و باهنر. دوستانی که سالها قبل از انقلاب، در مدرسه کمال و مدرسه قدس با آنها همراه و همکار بود. و آن روز، او نه پشت میز که مقابل میز کارش، در میان انبوهی از جمعیت، به آرامی در خوابی ابدی فرو رفته بود؛ جمعیتی غرق در اندوهی عمیق؛ پیر و جوان، زن و مرد، غریبه و آشنا.

پدربزرگی با فرزند و نوهاش آمده بود و همگی هم شاگردان بیواسطه او بودند: پدربزرگ شاگرد او در مدرسه کمال، فرزندش شاگرد او در دبیرستان البرز، و نوهاش فارغالتحصیل دبیرستان خواجه نصیرالدین طوسی.

به راستی، او چگونه معلمی بود که سه نسل با همه تفاوتهایی که نسلها با هم دارند، احساسی مشترک و عمیق نسبت به او دارند و خود را شاگرد او میدانند و در غم از دست دادنش، از صمیم قلب میگریند!

 

  

در یکی از شمارههای آینده از رمز و راز توفیق این معلم بزرگ بیشتر خواهیم گفت و از او بیشتر خواهیم آموخت.

 

 

 

 

وزیر آموزشوپرورش

سیدمحمد بطحایی: در سعادت و نیکنامی مرحوم حسین خوشنویسان همین بس که سهمش از زندگی در این دنیا، سالها خدمت صادقانه و بدون چشمداشت به آموزشوپرورش و فرزندان این مرز و بوم بود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی

دکتر حیدر تورانی: حاج حسین خوشنویسان، یار دیرین و وفادار شهیدان رجایی و باهنر، معلم بزرگ معلمان و نماد فراموش نشدنی یک معلم عاشق بود.

معاون پرورشی سابق آموزشوپرورش

مهندس حسین مظفرینژاد: قدر آقای خوشنویسان ناشناخته است! او هنوز شناخته نشده است.


 

۱۶۹۳
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید