عکس رهبر جدید

سه نکته در آغاز راه جدید

سه نکته در آغاز راه جدید
پس از پیشرفت‌ های فناورانه و صنعتی، چالش زمین و محیط‌ زیست، سیاستمداران و دانشمندان را به تکاپوی جدی وادار کرده است.
1. موضوع زمین و محیط‌زیست، همواره جزء دغدغه‌های بشر بوده است؛ چراکه ادامه حیات او به بقای آن گره خورده است. این نعمت خدادادی با جلوه‌های بدیع و خواستنی و منابع سرشار، ذهن و روح‌ بشر را به کاویدن و تسخیر آن واداشته است. البته در این میان، گاهی به دلیل خودخواهی و زیاده‌طلبی بشر، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به آن وارد شده است. و بیش از همه، گریبان خود بشر را گرفته است. به گونه‌ای که امروزه و  پس از پیشرفت‌های فناورانه و صنعتی، چالش زمین و محیط‌زیست، سیاستمداران و دانشمندان را به تکاپوی جدی وادار کرده است. با درک همین ضرورت‌ها، در عصر حاضر، مسئولیت خطیر آموزش‌وپرورش در حوزه زمین و محیط‌زیست، بیش از پیش احساس می‌شود.

2. سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به‌عنوان مهندس و طراح و تولیدکننده محتوای برنامه درسی، پس از یک دوره بازنگری در اصول، رویکرد‌ها، سازمان‌دهی محتوا و شیوه ارائه محتوای درس زمین‌شناسی، با گنجاندن درس «زمین‌ شناسی» و «انسان و محیط‌ زیست» سعی در ایجاد جامعیت، روزآمدی و کاربردی ساختن محتوا کرده است و بر همین اساس، دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی، پس از دو سال غیبت مجله رشد آموزش زمین‌شناسی، این نشریه را با عنوان «رشد آموزش علوم‌ زمین» و به شکل الکترونیکی، تقدیم مخاطبان علاقه‌مند خود می نماید.

3. بی‌تردید، پویایی و بهبود کیفیت این نشریه،‌ مرهون برنامه‌ریزی علمی و مبتنی بر واقعیت‌های امروز آموزش علوم زمین در مدارس و درک نیازهای مخاطبان و مدیریت حرفه‌ای رسانه‌ای از یک سو و تعامل و ارتباط مخاطبان با ارسال آثار (مقاله‌ها و خاطره‌های آموزشی) و ارائه نظرات خود در حوزه آموزش علوم زمین است.

امید است در شیوه جدید ارائه نشریه (الکترونیکی) ـ که امکان تعامل و ارتباط با مخاطبان را سهل‌تر و سریع‌تر ساخته است ـ شاهد گسترش ارتباط مخاطبان حرفه‌ای آن باشیم.

 

 

۱۳۶۶
کلیدواژه (keyword): رشد آموزش علوم‌ زمین، زمین شناسی، محیط‌ زیست
مصطفی
۱۳۹۷/۰۸/۱۷
0
0
0

باسلام برای ارسال مقالات به رشد علوم زمین چکارباید کرد؟دربخش ارسال مقالات،گزینه رشد علوم زمین موجودنیست! ممنون

مدیر سایت
۱۳۹۷/۰۸/۱۹
0
0
0

سلام. لطفا مقاله را به olomzamin@roshdmag.ir ارسال بفرمایید.



نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید