جمعه، ۱۹ آذر ۱۳۹۵, ۲۰:۵۰
به سایت مجلات رشد خوش آمدید. ثبت نام کنید ورود
 

نشریه ـ نمایش شماره

رشد آموزش ابتدایی
ویژه‌نامه آموزش علوم (زمستان 1380)

یادداشت سردبیر
انتشار ویژه‌نامه آموزش علوم یک ضرورت/ محبت‌الله همتی


چرا آموزش علوم؟

فلسفه آموزش علوم تجربی
اهداف مهارتی برنامه درسی آموزش علوم تجربی دوره ابتدایی
علوم تجربی را با چه «رویکردی» آموزش می‌دهید؟ / نویسنده: ماری‌لین فلیر؛ مترجم: محمود امانی طهرانی
رویکرد کاوشگری در آموزش علوم / سیدمرتضی خلخالی
«دیدگاه طیفی» نه «دیدگاه قطبی» در روش یاددهی ـ یادگیری علوم تجربی بر مبنای طرح جدید آموزش علوم/  محمود امانی طهرانی


ساختارگرایی
ساختارگرایی برای معلمان علوم/ نویسنده: دکتر  ویلیام کوبرن؛ مترجم: محمود امانی طهرانی
تجلی ساختارگرایی: تدریس واقعی و خودجوش به روش ساختارگرایی در شرایط نامساعد/ نویسندگان: ام.ای.دبلیوجوکا (دانشگاه برزیل) و آر. ماسکیل (دانشگاه آنجلینای شرقی)؛ مترجم: محمود امانی طهرانی
ساختارگرایی عملی و واقع‌بینانه (وجوه چندگانه ساختارگرایی)/ نویسنده: دیوید پرکینز؛ مترجم: محمود امانی‌طهرانی
وقتی که دانش آموزان برنامه درسی ابداع می‌کنند / سیمین بازرگان


آموزش علوم؛ چگونه؟

کودکان چگونه علم می‌آموزند؟/ سید مرتضی خلخالی
نقش آموزگار در پرورش مهارت‌های یادگیری/ نویسنده: وین هارلن؛ مترجم: شاهده سعیدی
نکاتی درباره پرورش نگرش‌ها/ علاء نوری
پرسش‌های آموزگار در جهت کمک به یادگیری/ حمید رضایی
فعالیت‌های تکمیلی در آموزش علوم/ حسن طاهری


آموزش علوم در عمل

همراه با دانشمندان کوچک (گزارشی از یک واقعه)/ سیف‌الله مولاپناه
گروه‌بندی در کلاس علوم/ هادی عمرانی
پودر مسأله ساز!/ سهیلا نیک‌نژاد
تکلیف امشب، جداسازی مخلوط آجیل مشکل گشاست! (نقش والدین در تکلیف شب فرزندان را بهتر بشناسیم)/ طاهره رستگار
کلاسی به بزرگی چند هکتار!/ حسن طاهری
یادداشت یک مدرس آموزش علوم/ شکوه تقدیسیان


ارزشیابی در برنامه جدید آموزش علوم

شیوه‌های عملی ارزشیابی علوم تجربی/ نویسنده: آن گرال لی‌شل؛ مترجم: طاهره رستگار
ارزشیابی در برنامه جدید آموزش علوم/ طاهره رستگار


کتابخانه مدرسه

معرفی کتاب
پیوست (1): حل مسأله با رویکرد ساخت‌گرایی/ مترجم: سیرمرتضی خلخالی
پیوست (2): دانش ساختاری؛ ساخت و تکوین مدارس امروز/ نویسنده: جان ابوت و ترسن کایان؛ مترجم: سیمین بازرگان
پیوست (3): کمک به دانش آموزان برای «خوب سئوال پرسیدن»/ مترجم: سعید قریشی

عنواننویسنده
انتشار ویژه‌نامه آموزش علوم یک ضرورتمحبت‌الله همتی
فلسفه آموزش علوم تجربی...
اهداف مهارتی برنامه درسی آموزش علوم تجربی دوره ابتدایی...
علوم تجربی را با چه «رویکردی» آموزش می‌دهید؟نویسنده: ماری‌لین فلیر؛ مترجم: محمود امانی طهرانی
رویکرد کاوشگری در آموزش علومسیدمرتضی خلخالی
«دیدگاه طیفی» نه «دیدگاه قطبی» در روش یاددهی ـ یادگیری علوم تجربی بر مبنای طرح جدید آموزش علوممحمود امانی طهرانی
ساختارگرایی برای معلمان علومنویسنده: دکتر ویلیام کوبرن؛ مترجم: محمود امانی طهرانی
تجلی ساختارگرایی: تدریس واقعی و خودجوش به روش ساختارگرایی در شرایط نامساعدنویسندگان: ام.ای.دبلیوجوکا (دانشگاه برزیل) و آر. ماسکیل (دانشگاه آنجلینای شرقی)؛ مترجم: محمود امانی طهرانی
ساختارگرایی عملی و واقع‌بینانه (وجوه چندگانه ساختارگرایی)نویسنده: دیوید پرکینز؛ مترجم: محمود امانی‌طهرانی
وقتی که دانش آموزان برنامه درسی ابداع می‌کنندسیمین بازرگان
کودکان چگونه علم می‌آموزند؟سید مرتضی خلخالی
نقش آموزگار در پرورش مهارت‌های یادگیرینویسنده: وین هارلن؛ مترجم: شاهده سعیدی
نکاتی درباره پرورش نگرش‌هاعلاء نوری
پرسش‌های آموزگار در جهت کمک به یادگیریحمید رضایی
فعالیت‌های تکمیلی در آموزش علومحسن طاهری
همراه با دانشمندان کوچک (گزارشی از یک واقعه)سیف‌الله مولاپناه
گروه‌بندی در کلاس علومهادی عمرانی
پودر مسأله ساز!سهیلا نیک‌نژاد
تکلیف امشب، جداسازی مخلوط آجیل مشکل گشاست! (نقش والدین در تکلیف شب فرزندان را بهتر بشناسیم)طاهره رستگار
کلاسی به بزرگی چند هکتار!حسن طاهری
یادداشت یک مدرس آموزش علومشکوه تقدیسیان
شیوه‌های عملی ارزشیابی علوم تجربینویسنده: آن گرال لی‌شل؛ مترجم: طاهره رستگار
ارزشیابی در برنامه جدید آموزش علومطاهره رستگار
روش‌های عملی در ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس علوم تجربیطاهره رستگار
معرفی کتاب...
تعداد نمایش:۱ ۲
۲۸ مورد، صفحه ۱ از ۲
کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی می‌باشد.