عکس رهبر جدید

مرغ بخارپز / دسر بیسکویتی

مرغ بخارپز / دسر بیسکویتی

مرغ بخارپز/ معصومه شیخان

 

مواد لازم:

مرغ کامل: یک عدد؛

پیاز: یک عدد؛   

فلفل دلمه: یک عدد کوچک؛  

گوجه فرنگی: یک عدد؛

هویج: یک عدد؛   

سیر: سه حبه؛   

آب‌لیمو: نصف استکان؛

زعفران دم‌شده: به میزان لازم؛  

نمک، فلفل سیاه، دارچین، زنجبیل و ادویه کاری: به میزان لازم.

 

طرز تهیه:

ابتدا مرغ را به طور کامل می‌شوییم و داخل آن را تمیز می‌کنیم (پوست آن گرفته نشود). تمام قسمت‌های مرغ را به ادویه‌ها (شامل نمک، فلفل سیاه، دارچین، زنجبیل و ادویه کاری)، آب‌لیمو و زعفران آغشته می‌کنیم (حتی داخل شکم). پیاز، سیر، هویج و فلفل دلمه را به تکه‌های درشت خرد می‌کنیم. داخل شکم مرغ را با گوجه کامل و خردنشده و مواد خردشده پر می‌کنیم. دو ران مرغ را با نخ می‌بندیم و قسمت شکم مرغ را می‌دوزیم. با دو چوب خلال می‌توانیم دو بال مرغ را به بدن آن وصل کنیم. مرغ شکم‌پر آماده‌شده را داخل قابلمه‌ای نسوز قرار می‌دهیم. بهتر است مرغ را از قسمت کمر و پشت در قابلمه بگذاریم. بقیه مواد را که در ظرف باقی‌مانده‌اند، روی مرغ می‌ریزیم و در قابلمه را می‌بندیم. به مدت 10 دقیقه، قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می‌دهیم. بعد از ده دقیقه حرارت را کم می‌کنیم. وقتی یک طرف مرغ به طور کامل سرخ و آماده شد، به آرامی آن را برمی‌گردانیم. مرغ بخارپز قابلمه‌ای بعد از دو تا سه ساعت آماده می‌شود.

 

 

 

پی غذا (دسر) بیسکویتی/ معصومه شیخان

 

مواد لازم:

بیسکویت ساده؛  

موز؛

شیر: یک لیوان؛  

گردو و پسته خردشده؛

آرد: دو قاشق غذاخوری؛

نشاسته: یک قاشق غذا خوری؛

شکر: سه قاشق غذا‌خوری؛

وانیل: نوک قاشق چای‌خوری؛

گلاب و آب: یک لیوان.

 

طرز تهیه:

نشاسته را در مخلوط آب و گلاب حل می‌کنیم و از صافی عبور می‌دهیم. آرد، شیر، شکر، وانیل و مخلوط (نشاسته، آب و گلاب) آماده را درون ظرفی می‌ریزیم. ظرف مورد نظر را روی شعله گاز با حرارت کم می‌گذاریم. مواد داخل ظرف را مرتب هم می‌زنیم تا کمی خود را بگیرد و سفت شود. در ظرف پذیرایی (سرو) یک ردیف بیسکویت می‌چینیم. یک لایه نازک از مواد آماده‌شده را روی بیسکویت‌ها می‌ریزیم. یک ردیف موز ‌حلقه‌شده را به صورت پراکنده روی آن می‌چینیم. گردو و پسته خردشده را روی سطح دسر می‌ریزیم. این مراحل چیدن را می‌توانیم دو تا سه ردیف انجام دهیم. آخرین لایه را با مواد تهیه‌شده می‌پوشانیم و روی آن را با گردو و پسته خردشده تزیین می‌کنیم. ظرف را به مدت دو ساعت درون یخچال قرار می‌دهیم.

 

فوت آشپزی:

برای آنکه محلول ما شکل یکدستی پیدا کند، ابتدا آرد و شکر را مخلوط می‌کنیم و بعد شیر را کم‌کم به آن اضافه می‌کنیم تا حالت گلوله‌ای نشود.


۱۵۷
کلیدواژه (keyword): رشد نوجوان، دست پخت، مرغ بخارپز، معصومه شیخان، پی غذا، دسر بیسکویتی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید