عکس رهبر جدید

قلعه بازی

  فایلهای مرتبط
قلعه بازی
همه ما دوست داریم بدن‌هایی قوی داشته باشیم و مثلاً بعد از کمی دویدن، احساس خستگی نکنیم. اما شاید خیلی از شما حوصله رفتن به باشگاه ورزشی را نداشته باشید. یا اینکه انجام تمرین‌های ورزشی برایتان سخت باشد. در این حال چه باید بکنید؟ بهترین کار این است که از بازی‌های پرتحرک کمک بگیرید. یک بازی خوب و پر از حرکت و جنب‌وجوش می‌تواند به‌خوبی برای شما جای تمرین ورزشی را بگیرد. یکی از این بازی‌ها را در این شماره می‌خوانید.

اسم بازی: قلعه

وسایل و ابزار موردنیاز: یک زمین مسطح و بزرگ

تعداد: در این بازی هر چه تعداد نفرات بیشتر باشد، جذابیت مسابقه بیشتر می‌شود.

فایده‌های بازی: به دلیل دویدن‌های فراوان در این بازی، شما برای هر ورزشی که نیازمند دویدن است، آماده می‌شوید.

 

گروه‌بندی نفرات

در بازی قلعه نفرات در ابتدا باید به دو گروه تقسیم شوند. هر گروه در یک ‌سوی زمین مسابقه قرار می‌گیرد و محلی را به‌عنوان قلعه خود انتخاب می‌کند. شکل بازی چنین است که به کمک قرعه یکی از دو گروه انتخاب می‌شود. بازیکن این گروه تلاش می‌کند خود را به قلعه گروه مقابل برساند و با زدن دست خود به قلعه، گروهش را برنده مسابقه کند. نفرات گروه مدافع هم با قرارگرفتن مناسب در زمین مسابقه و به‌خصوص نزدیک قلعه خود، تلاش می‌کنند مانع از این کار حریف شوند.

 

زندانی‌شدن بازیکنان

هرگاه یکی از بازیکنان گروه مدافع موفق شود بازیکن مهاجم را لمس کند، بازیکن مهاجم دستگیر می‌شود، به قلعه گروه مدافع می‌رود و آنجا زندانی می‌شود. پس از آن، نفرات گروه مهاجم تلاش می‌کنند خود را به بازیکن دستگیرشده برسانند و با زدن دست خود به دست او، آزادش کنند. گروه مدافع هم باید مانع از این اتفاق شود و علاوه بر حفظ یار زندانی‌شده، نفری را هم که به کمک او آمده است مهار کند. به این ترتیب، یک نفر دیگر به زندانیان گروه مدافع اضافه می‌شود.

 

روشی ویژه برای گمراه‌کردن گروه مدافع

گروه مهاجم که یک یا چند بازیکن خود را دستگیرشده می‌بیند، می‌تواند هم‌زمان بیشتر از یک عضو خود را به‌سوی قلعه حریف بفرستد. هر چه تعداد نفراتی که راهی قلعه گروه مدافع می‌شوند بیشتر باشد، قطعاً کار مدافعان برای محافظت از قلعه خود سخت‌تر می‌شود. البته اگر گروه مدافع خوب دفاع کند، می‌تواند بیش از یک بازیکن گروه مهاجم را دستگیر کند.

 

یک راه برای نجات‌دادن خود از دست مدافعان

گاهی اوقات ممکن است بازیکن مهاجم پس از دویدن در طول زمین بازی متوجه شود راهی برای رساندن خود به هم‌گروهی‌های دستگیرشده ندارد و اگر بیشتر در طول زمین بدود، ممکن است دستگیر شود. در این حالت او می‌تواند قبل از لمس‌شدن توسط گروه مدافع، بکوشد به قلعه گروه خود بازگردد و به این ترتیب از دستگیرشدن نجات پیدا کند.

 

زمان بازی

بازی قلعه زمان ثابتی ندارد و بسته به شرایط و تعداد نفرات می‌تواند زیاد یا کم شود. البته از آنجا که می‌توان این‌گونه بازی‌ها را در حیاط مدرسه انجام داد، زمان بازی هم بسته به شرایط بازیکنان است. مثلاً آن‌ها می‌توانند زمان زنگ تفریح را زمان بازی خود قرار دهند.

 

برنده بازی

اگر در این رقابت مدافعان موفق شوند تمام بازیکنان گروه مهاجم را دستگیر کنند، برنده یک دور مسابقه می‌شوند. اما اگر زمان مشخص‌شده برای بازی تمام شود و مدافعان موفق نشوند تمام نفرات گروه مهاجم را دستگیر کنند، این گروه مهاجم است که برنده بازی می‌شود. به همین خاطر، دویدن خوب به‌تنهایی در این بازی کافی نیست و برای بیرون فرستادن نفرات مهاجم از قلعه باید زمان‌بندی مناسب و برنامه صحیحی داشت.

 

وقت‌کشی نکنید!

یکی از راه‌هایی که گروه مهاجم می‌تواند برتری خود را حفظ کند، این است که سعی کند نفرات خود را به‌گونه‌ای به سمت قلعه حریف بفرستد که تا انتهای بازی حتماً یکی از آن‌ها همچنان در قلعه خود حضور داشته باشد. به این ترتیب برنده بازی شود. در چنین حالتی، گروه مدافع حتماً باید نفرات خود را نزدیک قلعه مقابل داشته باشد تا در صورت خروج بازیکن مهاجم از قلعه، دیگر احتمال بازگشت او به قلعه‌اش نباشد. البته هدف از این بازی دویدن با سرعت بالاست و فرار از دست بازیکنان مقابل قلعه برای چالاکی بسیار مفید است. به همین خاطر بهتر است برنده‌شدن ملاک و مبنا نباشد و بازیکنان سعی کنند با تمام وجود لذت ببرند.

 


۱۷۸
کلیدواژه (keyword): رشد نوجوان، جهان ورزش، قلعه بازی، مهدی زارعی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید