عکس رهبر جدید

کاربردهای کاغذتایی

  فایلهای مرتبط
کاربردهای کاغذتایی

کاغذتایی انواع گوناگونی دارد که هر کدام از آن‌ها طرفداران خاص خود را دارند. برخی از انواع کاغذتایی عبارت‌اند از:

1. پیورلند؛1 2. حرکتی؛2 3. پودمانی؛3 4. چهل‌تکه؛4 5. تسلیشن؛5 6. اوریگامی خیس6.

در اینجا با دو نوع کاغذتایی پودمانی و حرکتی بیشتر آشنا می‌شویم.

کاغذتایی پودمانی: مکعب و چندضلعی نمونه‌‌هایی از این کاغذتایی‌اند. واژه‌ی لاتین modular  را در زبان فارسی به‌معنای قطعه‌قطعه‌شده یا دارای قطعات کوچک ترجمه می‌کنیم. در این شاخه‌ی کاغذتایی، ابتدا با تعداد مشخصی کاغذ قطعه‌های مشابه و یک‌دستی می‌سازیم و بعد با به‌هم‌وصل‌کردن آن‌ها که در اکثر مواقع بدون چسب انجام می‌شود به یک شکل واحد و یکپارچه می‌رسیم که جذابیت بسیار زیادی دارد. بیشتر توپ‌ها و حجم‌های سه‌بعدی زیبای کاغذتایی با این روش ساخته شده‌اند؛ اما ماژولارهای مسطح و یک‌بعدی زیادی هم داریم که در نوع خودشان زیبایی چشمگیری دارند. تعداد قطعه‌های استفاده‌شده برای ساخت یک شکل پودمانی بسیار متفاوت است؛ اما تعداد ماژولارهایی که با سی قطعه کاغذ ساخته می‌شوند در مقایسه با سایر ماژولارها خیلی بیشتر است.

کاغذتایی حرکتی: بخت‌آزما، موشک، قورباغه، درنای بال‌زن نمونه‌هایی از این کاغذتایی هستند. کاغذتایی حرکتی ریشه‌ای 400 ساله در تاریخ دارد و ویژگی مهم آن از نامش مشخص است؛ به‌گونه‌ای طراحی و ساخته‌شده است که متحرک باشد. این نوع کاغذتایی به‌دلیل حرکت‌داشتن آن برای کودکان گزینه‌ی بسیار مناسبی است.

 

پی‌نوشت‌‌ها

1. Pureland origami

2. Action origami

3. Modular origami

4. Origami quilts

5. Tessellation origami

6. Wet folding


کاربران گرامی؛ برای مشاهده متن کامل این مطلب به فایل PDF پایین همین صفحه مراجعه فرمایید.

 

 

 

۱۰۸
کلیدواژه (keyword): رشد آموزش ابتدایی، در کلاس، کاربردهای کاغذتایی،کاغذتایی پیورلند،کاغذتایی حرکتی،کاغذتایی پودمانی،کاغذتایی چهل‌ تکه،کاغذتایی تسلیشن،کاغذتایی اوریگامی خیس،آزاده فرزادپور
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید