عکس رهبر جدید

ایام مطهر

  فایلهای مرتبط
ایام مطهر

 


کریما به رزق تو پرورده‌ایم

به انعام و لطف تو خو کرده‌ایم

گدا چون کرم بیند و لطف و ناز

نگردد ز دنبال بخشنده باز

چو ما را به دنیا تو کردی عزیز

به عقبی همین چشم داریم نیز

 سعدی

 
چه روزهایی در پیش داریم و چقدر کار منتظر ماست! در واپسین روزهای سال تحصیلی قرار داریم و در ایام پر از خاطره و پر از یادبود اردیبهشت. هم باید آموزش باقی‌مانده را کامل کنیم و هم باید حواسمان به استفاده‌ی تربیتی از مناسبت‌های تقویمی باشد. هم روز معلم پیش روست و هم به روزهای جمع‌بندی نتایج آموزشی و ارزشیابی نزدیک می‌شویم. در چنین وضعیتی با آخرین شماره‌ی این دوره از رشد آموزش ابتدایی مهمان شما هستیم. در چشم‌برهم‌زدنی امسال هم گذشت.

به بهانه‌ی تقارن این شماره با ایام ماه مبارک رمضان نگاه ویژه‌ای داریم به ساحت تربیتی، اعتقادی، عبادی و اخلاقی. اگر بپذیریم بخش اصلی تربیت اخلاقی و دینی در بستر رفتارهای خانواده و معلمان و به‌صورت غیرمستقیم شکل می‌گیرد، ایام معنوی ماه مبارک بهترین فرصت را برای ما فراهم می‌آورد. فضای روزه‌‌داری زمینه‌ی بسیاری برای این اثرگذاری را مهیا کرده است. از طرفی با توجه به نام‌گذاری سالروز شهادت معلم شهید مرتضی مطهری، به نام «روز معلم»، مجالی داریم تا ضمن ادای احترام به ساحت علم و اهمیت علم‌آموزی، درس قدرشناسی از معلمان را در عمل به دانش‌آموزان بدهیم.

در آخرین شماره‌ی این دوره، خوب است مروری بر اهداف ذکرشده‌ی این دوره داشته باشیم؛ با هم قرار گذاشته بودیم مجله تا حد ممکن به‌صورت مشارکتی آماده شود و فرصت یادگیری جمعی را فراهم کند و حاصل زحمات آموزگاران از سراسر کشور باشد. در این هشت شماره شاهد بودیم به لطف خداوند، در هر شماره، بیش از بیست نویسنده و بیش از دَه استان در تهیه‌ی محتوا مشارکت داشتند و از آموزگار تک‌پایه تا مدیر مدرسه و معاون اداره و رئیس سازمان افتخار میزبانی از مطالب خود را به ما دادند. از نظرات تعداد زیادی از شما عزیزان بهره بردیم و همچنان چشم به راه مشارکت بیشتر شما همراهان گرامی برای ارتقای کیفیت مجله در دوره‌ی آینده هستیم.

در آخر، برای دوره‌ی جدید نشریه و دیدار مجدد شما عزیزان لحظه‌شماری می‌کنیم. پس تا شماره‌ی اول دوره‌ی جدید، در مهرماه امسال، به قول استاد سخن، سعدی شیرازی:

بنشینم و صبر پیش گیرم

دنباله‌ی کار خویش گیرم

 

۲۸۷
کلیدواژه (keyword): رشد آموزش ابتدایی، یادداشت سردبیر، ایام مطهر، مهدی رضایی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید