عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.

نسل‌های مختلف شبکه تلفن همراه

  فایلهای مرتبط
نسل‌های مختلف شبکه تلفن همراه

به تازگی یکی از کلماتی که به بیشترین میزان ممکن نام آنرا شنیده باشید، اینترنت نسل پنجم یا 5G  است که به زودی قابل استفاده خواهد بود و طبیعتا نسل جدیدتر و ارتقاء یافته اینترنت تلفن همراه در جهان است که پیشرفت های چشمگیری را برای صنعت ارتباطات به ارمغان می‌آورد.

در ابتدا بد نیست نگاهی به نسل های مختلف اینترنت یعنی 2G, 3G 4G, 4.5G نیز نسل پیش روی اینترنت همراه یعنی نسل پنجم یا همان5G بیندازیم. حرف G مخفف کلمه Generation  و یا نسل است.


 

اینترنت 5G

نسل پنجم شبکه همراه (5G) جدیدترین نسل سیستم‌های ارتباطات سیارسلولی (تلفن همراه) است که پس از نسل چهارم (4G) ارائه شده است. از جمله اهداف نسل پنجم شبکه تلفن همراه می‌توان به افزایش سرعت انتقال داده، افزایش ظرفیت سرویس‌دهی به کاربران شبکه و کاهش تأخیر شبکه اشاره کرد. در ادامه به بررسی تأثیر اینترنت 5G  بر جهان اطراف می‌پردازیم:

 

نسل های مختلف شبکه تلفن همراه

اینترنت 5G و اتومبیلهای خودران

اتومبیلهای خودران یکی از مواردی است که در فیلمهای علمی ـ تخیلی شاهد آن هستیم، اما در آینده نزدیک تعداد این اتومبیلها در دنیای واقعی نیز افزایش خواهد یافت. این نوع اتومبیلها برای حرکت در خیابانها و واکنشهای سریع به اینترنت 5G  نیاز دارند. اتومبیلهای خودران باید در سرعت بالا با فضای ابری ارتباط برقرار کنند و با قسمتهای مختلف شهر هماهنگ شوند؛ بنابراین لازم است در کوتاهترین زمان ممکن تصمیمگیری کنند. شرکتهای بزرگی مانند تسلا، گوگل و اوبر میلیاردها دلار برای این پروژه سرمایهگذاری کردهاند؛ این نوع اتومبیلها به زودی مورد استفاده افراد زیادی قرار خواهند گرفت.

 

اینترنت 5G و موبایل گیمینگ

اینترنت 5G قادر است تحولاتی در زمینه موبایل گیمینگ (بازیهای تحت تلفن همراه) به وجود بیاورد و تأخیر 70 میلیثانیه اینترنت 4G را به یک میلیثانیه برساند. در این صورت مشکل لگ زدن (Lag) در بازیهای رایانهای تقریباً به صفر میرسد. تأخیر پایین شبکههای 5G به کاربران اجازه میدهد از طریق گوشی یا تبلت خود به سرورهای بازی متصل شوند و بدون به وجود آمدن هیچ مشکل خاصی، بازیهای سنگین را اجرا کنند. اینترنت 5G مزایای قابل توجهی برای پلتفرمهای گیمینگ ابری مانند Google Stadia  و Microsoft xCloud به همراه خواهد داشت.

 

اینترنت 5G و افزایش سرعت دانلود

حداکثر سرعت دانلود اینترنت 4G  تقریباً یک گیگابایت در ثانیه است، در حالی که این رقم برای اینترنت 5G حداقل به 20 گیگابایت در ثانیه میرسد؛ بنابراین اینترنت 5G جذابیت استفاده از اینترنت موبایل را برای کاربران افزایش میدهد و کاربران بدون نیاز به شبکههای وای فای میتوانند از سرعت بالای اینترنت استفاده کنند.

 

اینترنت 5G و خدمات درمانی

اینترنت 5G  بر خدمات درمانی نیز تأثیرات شگفت انگیزی خواهد داشت. این فناوری به بیمارستانها و مراکز درمانی اجازه میدهد سیستمهای ارتباط داخلی خود را بهتر و مؤثرتر کنند. با استفاده از فناوری اینترنت 5G، جراحی از راه دور و از طریق روباتها امکان پذیر خواهد شد و دستگاههای پزشکی میتوانند از شبکههای سریع و پایدار 5G  استفاده کنند.

 

اینترنت 5G و شهرهای هوشمند

اینترنت 5G میتواند اتصال بین انواع گجتهای (ابزارهای هوشمند) کوچک و بزرگ موجود را در منازل و شهرها سادهتر کند؛ این اینترنت قادر است تقریباً یک میلیون ابزار هوشمند را در محدوده یک کیلومتر مربعی کنترل کند.

 

اینترنت 5G  و واقعیت مجازی

مشکلات رایج واقعیت مجازی و افزوده این است که باید به سخت افزار قدرتمندی متصل شوند. همچنین اپلیکیشنهای مورد نظر به پهنای باند وضوح بالا نیاز دارند تا بتوانند دنیای مجازی را مانند دنیای واقعی نشان دهند. اینترنت 5G قادر است سیمهای این نوع هدستها را حذف کند. کاربران نیز میتوانند با اتصال به شبکههای ابری و بدون نیاز به سخت افزارهای قدرتمند، کارهای متفاوتی را با این هدستها انجام دهند.

 

اینترنت تلفن همراه  یا ADSL ؟

اگر به دنبال سرعت بالا هستید، از اینترنت نسلهای جدید تلفن همراه استفاده کنید .

اگر به دنبال نصب و راه اندازی راحت هستید، از اینترنت نسلهای جدید تلفن همراه استفاده کنید .

اگر محدودیت هزینه ای ندارید ، از اینترنت نسلهای جدید تلفن همراه استفاده نمایید و اگر هزینه خدمات برای شما مهم است از سرویس  ADSL استفاده کنید.

اگر به دنبال مودم ارزانتر هستید، از اینترنت ADSL استفاده کنید.

 

 

منابع

 

1. avang.ir

 

2. خبرگزاری شبستان

3. خبرگزاری ایمنا

 

۸۲۸
کلیدواژه (keyword): رشد نوجوان، صفر و یک،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید