عکس رهبر جدید
معلمان و دانش‌آموزان باید با مهارت‌های زندگی آشنا شوند

دکتر محمود معافی در گفت‌و‌گو با فصل‌نامه‌ی رشد علوم اجتماعی (پاییز 1389) ضمن تبیین مهارت‌های زندگی، بر ضرورت آشنا کردن معلمان و دانش‌آموزان کشور با آداب و مهارت‌های زندگی تأکید کرد.
دکتر معافی در این گفت‌و‌گو با تعریف مهارت‌های زندگی می‌گوید: «مهارت‌های زندگی یک تعریف عام و یک تعریف خاص و ویژه دارند. هرچه در زندگی به شما کمک کند که بتوانید خود را با جامعه انطباق دهید، در زندگی شما کاربرد داشته باشد و جامعه‌پذیری را تسهیل کند، می‌تواند مهارت زندگی با تعریف عام باشد. ولی اگر به طور خاص به مهارت‌های زندگی نگاه کنیم، مهارت زندگی عبارت است از سلسله توانایی‌هایی که شما در زندگی باید کسب کنید تا با چالش‌های زندگی روزمره به نحو عاقلانه برخورد کنید.»
وی می‌افزاید: «متأسفانه در گذشته، در زمینه آموزش آداب و مهارت‌های زندگی غفلت شده است، ولی از دو دهه‌ی اخیر به این نتیجه رسیده‌اند که باید در برنامه‌های درسی بازنگری شود. بر همین اساس، در برنامه‌ی درسی ملی، «مهارت‌های زندگی» به عنوان یک حوزه‌ی یادگیری مطرح شده است و مخاطب آن نیز دانش‌آموزان هستند.»
دکتر معافی در ادامه می‌گوید: «یکی از کارهای مهمی که باید انجام دهیم، آشنا کردن همه‌ی معلمان با آداب و مهارت‌های زندگی است. چون مهارت‌های زندگی در واقع دانشی بین رشته‌ای محسوب می‌شود و با حوزه‌های متفاوت درسی ارتباط دارد.»
متن کامل گفت‌و‌گوی دکتر معافی را می‌توانید در شماره‌ی پاییز 89 فصل‌نامه‌ی رشد علوم اجتماعی بخوانید.

تعداد بازدید : ۱,۶۳۸
کد خبر : ۷۳
ناشناس
۱۳۹۶/۰۴/۲۲
5
0
0

ناشناس
۱۳۹۶/۰۴/۲۲
5
0
0


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید