عکس رهبر جدید
جبران کمبود امکانات با عشق و ابتکار
گفت‌وگوی «رشد آموزش تربیت‌بدنی» با نخستین مربی و داور فوتبال لرستان

ما در گذشته، کمبود امکانات را با عشق، تعصب و تاحدودی ابتکار جبران می‌کردیم. گفته‌اند که «خلاقیت در محرومیت است.»
پرویز جایدری، نخستین مربی و داور رسمی فوتبال لرستان در گفت‌وگو با فصل‌نامه رشد آموزش تربیت‌بدنی ضمن بیان این مطلب افزود: «ما از آهن و سنگ وزنه درست می‌کردیم یا تکه پارچه‌ها را درون هم قرار می‌دادیم و دور آن را می‌دوختیم تا در دسته‌های کوچک و بزرگ به فوتبال بپردازیم.»
نخستین مربی فوتبال لرستان در ادامه این گفت‌وگو گفت: «به نظر من، پایه و اساس ورزش در آموزش‌وپرورش شکل می‌گیرد و تا زمانی‌که توجه ویژه به این بخش نداشته باشیم و استعدادیابی را به صورت فراگیر از این نقطه آغاز نکنیم، موفقیت چندانی کسب نخواهیم کرد و فقط به صورت تصادفی قادر به کشف استعدادها خواهیم بود.
به خاطر دارم که فوتبال لرستان اوایل دهه 50 قدرت مطلق غرب کشور بود و در سال 1353، با نایب قهرمانی در مسابقات جوانان کشور خود را به کشور شناساند. ما همواره از استان‌های غربی کشور یک سروگردن بالاتر بودیم و در تمام رده‌ها حتی تا حدود سال 80 با اختلاف چند گل تیم‌های کرمانشاهی و همدانی را شکست می‌دادیم. اما امروزه می‌بینیم همدان و کرمانشاه در لیگ برتر ایران حضور دارند و در داوری فوتبال نیز داوران آن‌ها در لیگ برتر سوت می‌زنند و در لیگ دسته اول هم داور دارند. اما لرستان حتی در لیگ دسته دوم کشور داور ندارد! نباید بگذاریم این فاصله‌ها بیش‌تر شود.»
همه این گفت‌وگو را می‌توانید در شماره جدید فصل‌نامه رشد آموزش تربیت بدنی، شماره 41، زمستان 1390 مطالعه کنید.
 

تعداد بازدید : ۹۷۷
کد خبر : ۶۶۶
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید