عکس رهبر جدید
رابطه معنی‌دار هوش هیجانی و رضایت معلمان
یافته‌های یک پژوهش در «رشد مشاور مدرسه» نشان می‌دهد

یافته‌های یک پژوهش نشان می‌دهد بین هوش هیجانی و رضایت از خود در معلمان مدارس متوسطه ارتباط معنی‌داری وجود دارد.
گزارش این پژوهش که توسط دکتر رمضان حسن‌زاده دانشیار گروه روان‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری و الهام برمکی دانشجوی کارشناسی ارشد روان‌شناسی این دانشگاه تهیه شده، در فصل‌نامه رشد مشاور مدرسه چاپ شده است.
در چکیده این گزارش، هدف پژوهش بررسی رابطه هوش هیجانی و رضایت از خود در معلمان مقطع متوسطه ذکر شده و آمده است: روش تحقیق این پژوهش از نوع همبستگی است و ابزار گردآوری اطلاعات، پرسش‌نامه هوش هیجانی برادبری و گریوز و پرسش‌نامه رضایت از خود است. جامعه آماری، شامل همه معلمان مقطع متوسطه و نمونه آماری شامل 65 نفر از معلمان است که از طریق نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شده‌اند.
مشروح این گزارش در فصل‌نامه رشد مشاور مدرسه، شماره 25، پاییز 1390 چاپ شده است.

 

تعداد بازدید : ۱,۵۸۸
کد خبر : ۵۰۱
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید