عکس رهبر جدید
کانون معلمان شیمی را تقویت کنیم
سرمقاله‌ی شماره‌ی جدید فصل‌نامه‌ی «رشد آموزش شیمی»

فصل‌نامه‌ی رشد آموزش شیمی، در سرمقاله‌ی این شماره‌ی خود، از همه‌ی معلمان شیمی سراسر کشور خواسته است که کانون نورسته‌ی معلمان شیمی را تقویت کنند.
در بخشی از سرمقاله‌ی رشد آموزش شیمی آمده است:
«هیأت مدیره‌ی انجمن شیمی ایران در روز سه‌شنبه، چهاردهم دی‌ماه سال 1389 به مناسبت آغاز سال جهانی شیمی تصمیم به ایجاد شاخه‌ای گرفت که در آن معلمان شیمی کشور گردهم آیند و با ایجاد نهادی قدرتمند به نظاره‌ی آموزش شیمی کشور بنشینند. وضعیت موجود را بسنجند و آینده‌ی مطلوب راترسیم کنند. نیازها و امکانات را برآورد کنند و میان آن‌ها سازگاری و تفاهم ایجاد کنند. کیفیت آموزش شیمی را در ایران تعریف کنند و عناصر مؤثر بر  تحقق چنین آموزشی را شناسایی کنند و در راستای فراهم کردن بستر مساعد برای رشد و شکوفایی آینده‌سازان این مملکت همت گمارند.
کانون معلمان شیمی شاخه‌ی نورسته‌ای از انجمن شیمی ایران است که قصد دارد سستی و رخوت را از انجمن‌های استانی بزداید، دست آن‌ها را در دست هم نهد و آنان را چو سیمرغی برآموزش شیمی کشور سایه‌گستر کند. فرصتی بی‌نظیر در سال جهانی شیمی که نباید آن را از دست داد. بر همه‌ی ماست که اگر توان داریم و علاقه‌مند و دلسوز آموزش شهروندان ایرانیم در این اقدام جمعی مشارکت کنیم و با حضور فعال خود این نهال تازه‌رسته را تقویت کنیم. هنوز فرصت هست. با مراجعه به وبگاه ستاد اجرایی سال جهانی شیمی هم‌چون خیل معلمان دلباخته‌ی آموزش شیمی، کانون یاد شده را با حضور خود گرم‌تر کنید. بیایید تشکیل کانون معلمان شیمی را به یادگاری ماندگار از سال جهانی شیمی تبدیل کنیم.»
متن کامل این سرمقاله که با عنوان: «گامی ماندگار در سالی بی‌نظیر» چاپ شده، در شماره‌ی 97 فصل‌نامه‌ی رشد آموزش شیمی، تابستان 1390 قابل مطالعه است.

تعداد بازدید : ۱,۹۳۴
کد خبر : ۳۷۲
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید