عکس رهبر جدید
شورای راهبردی مجلات رشد برگزار شد
مدیر کل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، ایجاد نگرش تعاملی در نشریات رشد، ایجاد ارتباط با نخبگان فکری، برقراری ارتباط با دبیرخانه‌های علمی و سرگروه‌های آموزشی، و نیز ایجاد صفحه اختصاصی در سایت مجلات رشد برای هر نشریه را از جمله برنامه‌های مد نظر شورای راهبردی مجلات رشد دانست.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، جلسه شورای راهبردی دفتر انتشارات و فناوری آموزشی با هدف تبیین برنامه‌های مد نظر این شورا و با حضور مدیر مسئول نشریات رشد و دست‌اندرکاران مجلات رشد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، محمدابراهیم محمدی، مدیر کل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، به هدف از تشکیل این شورا اشاره کرد و بیان داشت: «ایجاد نگرش تعاملی در نشریات رشد، ایجاد ارتباط با نخبگان فکری، برقراری ارتباط با دبیرخانه‌های علمی و سرگروه‌های آموزشی، و نیز ایجاد صفحه اختصاصی در سایت مجلات رشد برای هر نشریه، از برنامه‌های مد نظر شورای راهبردی مجلات رشد است.»

در این نشست فرم‌های برنامه‌های سالانه ارزیابی و کارتکس مجلات در سال تحصیلی جدید بررسی و پس از تبادل نظر و اصلاحات لازم، نهایی شدند. هدف از ایجاد کارتکس نشریات رشد ایجاد سرعت، دقت و نیز کارآمدی نسبت به وضعیت فعلی، ایجاد هماهنگی بین مجلات، تولیدی‌شدن محتوای مقالات مندرج در نشریات عمومی و تخصصی رشد، داشتن واقعیت افزوده، و نیز ایجاد محتوای ترکیبی و خوانشی در نشریات رشد است. در ضمن مقرر شد از دوره جدید تولید مجلات رشد، محتوای آماده‌سازی‌شده برای هر شماره از نشریه، حدود 30 تا 40 درصد بیشتر از ظرفیت صفحه‌های مشخص شده در نظر گرفته شود تا قدرت انتخاب مطالب در مجموعه بیشتر باشد.

در ادامه این نشست، اعضای شورا به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص تقویت تولید محتوایی و گرافیکی مجلات رشد پرداختند و تصمیم گرفته شد، اقداماتی به شرح زیر انجام شوند:

• بررسی دقیق نسبت مجلات رشد با اسناد بالادستی؛

تعیین مطالب ثابت و قابل تغییر در نشریات رشد؛

مشخص‌کردن صفحه‌های ثابت برای گفت‌وگو با مقام عالی وزارت و گفت‌وگو با مسئولان وزارت آموزش و پرورش، منطبق با موضوع مجلات، مثل گفت‌وگو با معاون محترم آموزش ابتدایی برای رشد آموزش ابتدایی.

 

شورای راهبردی مجلات رشد

 

 

واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۵۵۹
کد خبر : ۳,۵۷۵
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید