عکس رهبر جدید
۳۱ خرداد ۱۳۹۰ ۱۲:۰۶
ژیمناستیک و آموزش حرکت
در مجله‌ی «رشد آموزش تربیت‌بدنی»

«ژیمناستیک و آموزش حرکت» عنوان مقاله‌ای است که توسط خانم مریم هادی‌زاده ترجمه و در این شماره‌ی فصل‌نامه‌ی رشد آموزش تربیت‌بدنی چاپ شده است.
خانم هادی‌زاده عضو هیئت علمی سازمان سما، در ابتدای این مقاله آورده است:
«ژیمناستیک آموزشی پایه‌ای بر همه‌ی مهارت‌های حرکتی فراهم می‌سازد. متخصصان سال‌هاست که فقدان آمادگی جسمانی را در جوانان تشخیص داده‌اند. کاهش آمادگی جسمانی، نه‌تنها یک موضوع جدی و شایع برای سلامتی است، بلکه بعضی بر این عقیده‌اند که این یک تهدید جدی برای امنیت ملی است. این مقاله به توصیف چالش‌های روزافزون جامعه‌ی ما، در روبه‌رو شدن با بی‌تحرکی، کم‌تحرکی و ورزش‌های تخصصی کودکان می‌پردازد.»
در بخش دیگری از این مقاله آمده است: «معلمان تربیت‌بدنی نیز تعهد مشابهی نسبت به دانش‌آموزان خود دارند. همه‌ی کودکان شایستگی داشتن فرصتی برای ارتقای مهارت‌های حرکتی مؤثر و آمادگی حرکتی را دارند. شرکت کردن در فعالیت‌های مرتبط با ژیمناستیک می‌تواند آمادگی حرکتی و جسمانی را بهبود بخشد.
دانش‌آموزان مهارت‌های حرکتی پایه را در زندگی روزمره و در اکثر ورزش‌ها استفاده می‌کنند (برای مثال: تاب‌خوردن، آویزان‌شدن، پریدن، پرش کردن، غلت‌زدن، صعود کردن، خزیدن و فرود آمدن و...). ژیمناستیک می‌تواند پایه‌ی همه‌ی مهارت‌های حرکتی را شکل دهد. توانایی‌های حرکتی که با تمرین (یادگیری) بهبود می‌یابند و به توانایی اجرای ورزش‌های خاص و دیگر فعالیت‌های حرکتی مربوط می‌شوند.»
کاهش آمادگی حرکتی در کودکان، چرایی ژیمناستیک در برنامه‌ی تربیت‌بدنی، رویکردهای آموزشی در ژیمناستیک و میدان موانع و حرکات زنجیره‌ای، عنوان‌هایی است که این مقاله به آن پرداخته است.
متن کامل این مقاله را می‌توانید در فصل‌نامه‌ی رشد آموزش تربیت‌بدنی، شماره‌ی 38، بهار 1390 ببینید.

تعداد بازدید : ۲,۶۵۵
کد خبر : ۳۴۰
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید