عکس رهبر جدید
توجه به مخاطب در نشریه رشد معلم
با هدف توجه به نظرات مخاطبان رشد معلم، جلسات متعددی در دفتر مجله برگزار شده و از افراد صاحب نظر نیز کمک گرفته‌ شده ‌است. در شرایط کنونی که هر روزه حجم زیادی دانش و اطلاع تولید می‌شود، همراهی با جریان شتابان تولید علم و تناسب آن با نیاز مخاطبان اهمیت خاصی دارد.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، در گفت‌وگو با عظیم محبی، سردبیر نشریه رشد معلم، موضوع ایجاد تحول در این نشریه تبیین شد. محبی گفت: «با هدف توجه به نظرات مخاطبان نشریات رشد، جلسات متعددی در دفتر مجله برگزار شده و از افراد صاحب نظر نیز کمک گرفته‌ شده‌است. در شرایط کنونی که هر روزه حجم زیادی دانش و اطلاع تولید می‌شود، همراهی با جریان شتابان تولید علم و تناسب آن با نیاز مخاطبان اهمیت خاصی دارد».

وی بیان داشت: «امروز جامعه معلمان عزیز کشورمان به مطالب مفید و کاربردی در حوزه تعلیم و تربیت نیاز دارند و دسترسی به جدیدترین مطالب روز دنیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پرداختن به نیاز معلمان و توجه به فرهنگ ایرانی – اسلامی از اولویت‌های تولید نشریات رشد و نیز رشد معلم است».

وی در این باره، برای ایجاد تحول بنیادین در نشریه رشد معلم، اقدامات و اولویت‌هایی را برشمرد و افزود: «در این راستا لازم است ضمن روزآمدسازی اهداف و مأموریت‌های نشریه، شاخص‌های نظارتی نیز تعیین شوند. فراخوان دریافت مقاله از معلمان مؤلف و تمام همکارانی که اهل قلم و نگارش هستند، از برنامه‌های پایه‌ای و بنیادین نشریه رشد معلم خواهد بود.

 

برنامه‌های تحولی نشریه رشد معلم:

• تدوین برنامه راهبردی مجله با چارچوب، مقدمه، اهمیت، مأموریت، اهداف، قلمرو، مفاهیم و گزاره اسناد تحولی.

 تعیین محورها و عنوان‌های کلی، شاخص‌های نظارت و ارزیابی؛

 تشکیل شورای مجله با حضور دو نفر از هر استان؛

 فراخوان دریافت مقاله و اطلاع‌رسانی در شبکه‌های اجتماعی معلمان؛

 تشکیل شورای مرکزی مجله با عضویت مسئولان گروهای آموزشی دفترهای ستادی؛

 تولید شماره سوم مجله بر اساس قلمرو گفته‌شده.

 

رشد معلم

واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۷۶۲
کد خبر : ۳,۳۲۳
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید